De meesten weten het niet, maar er zijn zoveel Nederlanders die iets moois doen in de horlogewereld.
Zo las net in Watching over John Twaalfhoven: www.montreanniversaire.com
De meesten weten het niet, maar er zijn zoveel Nederlanders die iets moois doen in de horlogewereld.
Zo las net in Watching over John Twaalfhoven: www.montreanniversaire.com
Nog nooit van gehoord, ziet er prima uit. Maar begrijp ik er weinig van, wat doen die onderste 2 sub-dials?
geeft leefdtijd weer van in dit geval Veronica. Staat ook bij de omschrijving 
Een verjaardagskalender complicatie, dat is wel uniek. Maar ook vrij beperkt.
geeft leefdtijd weer van in dit geval Veronica.
Staat ook bij de omschrijving
Dank je! Dan moet je je muis dus over de diverse delen van de wijzerplaat slepen.
Dat soort dingen gaat mij niet natuurlijk af 
Maar wat is het? Quartz, automaat of handwinder??? Vragen, vragen, vragen.
Enne… quanta costa?
Maar wat is het? Quartz, automaat of handwinder???
Vragen, vragen, vragen.
Enne… quanta costa?
Handopwindertje.

Hier een video hoe het uurwerk in elkaar steekt. De linker dial geeft de leeftijd in tientallen weer en rechts de enkele jaren.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=3PU3VtawEfU&feature=player_embedded[/video]
Anders en ziet er prima uit! Jammer dat de website niet bijzonder informatief is.
Ik concludeer (al dan niet terecht) dat de naam/geboortedatum-schijf met de hand bediend wordt. Het is een unieke complicatie, maar waarschijnlijk ook, om dat niemand er echt op zat te wachten.
Zou je nou, iedere keer, als je een naam/datum op de schijf wilt aanpassen je horloge naar de fabrikant in Zwitserland moeten sturen? Niet echt handig.
Heel bijzonder. Maar als het een handopwinder is, hoe zet je hem, alstie een tijdje in de kast heeft gelegen, weer op de juiste dag?
Wel erg bijzonder… Maar zie dus nog wat praktische bezwaren. En aangezien ie per persoon zal moeten worden gemaakt, zal er ook wel een stevig prijskaartje aanhangen…
Leuk gevonden in ieder geval!
Gaaf. Als je een perfect te personaliseren horloge zoekt heb je er hier 1 gevonden. Met bruine band en blauwe plaat ook nog echt mooi :~
Ik dacht dat dit over Prisma zou gaan… 
Even een upje met een link naar Kaliber 2010 met nog meer Neerlands glorie.
http://forums.watchuseek.com/f428/neerlands-glorie-399871.html
Conclusie?
Nederlandse uurwerkmakers: 1 (Grönefeld)
Nederlandse assembleurs: een boel
Conclusie?
Nederlandse uurwerkmakers: 1 (Grönefeld)
Nederlandse assembleurs: een boel
Ho ho, vergeet de manufactuur uurwerkjes van Alpina/Frederique Constant niet heh! 
Ho ho, vergeet de manufactuur uurwerkjes van
Alpina/Frederique Constant niet heh!
Prima uurwerken, maar ik tel die bewust niet mee. IMHO zijn die niet Nederlands.
Kijk niet naar het eigendom, dan zou KPN de ene dag Nederlands zijn, de andere Mexicaans. Ik kijk naar de vestigingsplaats. En als die vestigingsplaats nietszeggend is (zoals bij een postbus b.v.), dan naar de plaats waar de activiteiten feitelijk worden uitgeoefend. Anders wordt het me te ingewikkeld 
De meesten weten het niet, maar er zijn zoveel
Nederlanders die iets moois doen in de
horlogewereld.Zo las net in Watching over John Twaalfhoven:
www.montreanniversaire.com
Dat is nog eens een OPZIENBAREND horloge X(
En: wel gepatenteerd …
Aparte complicatie, zeker. De site is, zoals al werd opgemerkt, erg beperkt qua info, contactgegevens vind ik bijv. niet, en wat ik jammer vind (ik let altijd op taalfouten, sorry) is dat een gedeelte van de naam verkeerd gespeld is: er staat bovenaan de site namelijk ‘Anniversiare’, dat moet Anniversaire zijn, zoals overigens wel juist in de URL staat (www.montreanniversaire.com).
Zo, nu duik ik mijn bed in, voordat ik nog meer ga zeuren.:+:D
Groet,
WilSeiko Schreef:
Dat is nog eens een OPZIENBAREND horloge X(
En: wel gepatenteerd …
+1 (
Mvg,