Nekkid Watchmaker

Goedenavond,

Kijken jullie ook naar de Nekkid watchmaker op Youtube?

Ben ook benieuwd naar wat de horlogemakers hier op het forum ervan vinden…

Ferdinand

3 likes

Het filmpje is mooi gemaakt, maar je vraagt wat horlogemakers hier van vinden, tja, het is ok wat hij/zij doe in het filmpje , Alle horlogemakers die doen dat ongeveer zo, sommige gebruiken geen veren winder
Iedere horlogemaker werkt zo wat hij het gemakkelijkste vindt , maar het eindresultaat is bij alle hetzelfde
Dit filmpje is voor een horlogemaker niks nieuws

Ik vind m soms wel ver gaan met polijsten… en optisch dingen vernieuwen.

Kijk er wel ns naar… en hoewel ik zelf 2 linker handen heb leer ik er wel eens wat van bij.

Een vakkundige en komische gast. Ik kijk graag naar zijn werk. De beste uurwerkhersteller is naar mijn mening Mark Lovick, naar die filmpjes zou je ook eens moeten kijken.

Ben meteen even gaan kijken. De restauratie van de Seiko 6139B is inderdaad “next level” vergeleken met de Nekkid watchmaker video’s die ik tot nu toe gezien heb.

Bedankt!

1 like

Ik vroeg mij o.a. af dat als je een servicebeurt laat uitvoeren door een horlogemaker zoals hier op het forum vemeld, de kast en het uurwerk ook zo grondig worden schoon gemaakt. En wat zoiets dan kost…

Ik volg The Nekkid Watchmaker en Mark Lovick.
The Nekkid Watchmaker heeft wel humor vind ik. Mark Lovick heeft de beste filmpjes.
Op Twitch kun je op dinsdagavond ook meekijken met Kalle Slaap. Daar is dan niks aan ge-edit omdat het live is. Dat maakt ook dat het soms wat langdradig is. Wel kun je dan in de chat vragen stellen.

2 likes

Nou, het uurwerk zelf zal zeker op dezelfde manier grondig schoongemaakt worden en gesmeerd, daarnaast zal de horlogemaker je altijd in kennis stellen als hij wat mankementen of slijtage tegenkomt tijdens het demonteren, en zal je daar een advies in geven, en de onkosten die dat meebrengen
De meeste horlogemakers zorgen ook dat de kast er weer netjes uitziet, zodat hij weer mooi en netjes aan je pols zit, voor een horlogemaker is dit niet zoveel werk, en voor de horlogemaker is het fijn dat jij tevreden bent over zijn werk, want dan kom jij later weer terug naar hem. Wat betreft de kosten, dat verschild bij elk type horloge, maar het zijn altijd eerlijke en redelijke prijzen

Buiten Mark Lovick en Nikked zie ik Richard Perrett ook graag bezig.

Knap gedaan!
Beetje met een eigen sjwoeng.
Dat mag ik wel :+1:

Leuke kanaal! :+1: En lekker luchtig en droge humor. Mark Lovick en Richard Perrett ken ik niet maar ga ik zeker ook bekijken.

Ik wilde dit kanaal gaan posten vandaag maar zag dat er al een topic over was.

Maar wat een aanrader. Interessant, rustgevend, grappig, geweldig wat die man allemaal kan en doet en hoe open jij is over wat hij wel kan en weet en niet kan en weet

1 like

Nog niet eerder gezien maar wat een indrukwekkende film, wat een vakman :grin: Top!