Nelsonic game watches

Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me eerst of dit wel in het vintage gedeelte hoort. Eigenlijk vraag ik me af of het wel op een horlogeforum hoort. De conclusie is ja. Dit heeft niets met mechanische hoogstandjes te maken maar louter met jeugdsentiment. Het gaat over LCD Gamehorloges. Ik ben van de gamegeneratie. Mijn hele zakgeld ging op aan Pacman, Galaga, frogger en andere klassiekers. Toen ik op de lagere school zat begon de populariteit van lCD games zich te ontwikkelen in horlogevorm. Ik had zelf een horloge waarin je een spaceshuttle van de ene naar de andere kant van het scherm moest loodsen zonder geraakt te worden door rotsen en ander ruimtevuil. Dit horloge zoek ik overigens nog steeds maar kan het niet vinden. Een vriendje uit mijn klas had echter een Pacman horloge.

Wat was dat geweldig. Mijn favoriete arcade game in horlogeform. Deze horloges werden gemaakt door Nelsonic. In totaal hebben ze 29 verschillende horloges gemaakt met afonderlijke games. De meest bekende is wel de Tetris Watch. Het bekende puzzelspel met vallende blokken was uitermate geschikt omdat het geen ingewikkelde graphics had.

Een goed exemplaar kost zo tussen de 75 en 125 euro. Een mint Pacman watch zelfs nog meer. Er is echter iemand die het duurste Tetris horloge ter wereld heeft. Rob Dyrdek is een professional skateboarder met een eigen kledinglijn DC genaamd. Alles wat deze man aanraakt veranderd in goud en hij is ook nog eens prettig gestoord. Zijn Tetris horloge was altijd zijn favoriet en daarom besloot hij er een hondertal diamanten op te laten zetten. Hij draagt dit horloge bijna altijd. Het ziet er natuurlijk niet uit maar het heeft wel humor om een horloge dat vroeger 50 dollar koste nu te pimpen naar een waarde van tienduizenden dollars. Ook erg leuk als je op een feestje bent tussen de AP’s en de Rolexen en jij loopt ertussen met je Tetris horloge. Ik kan dat wel waarderen.

Ik kijk regelmatig op ebay en zie vaak heel veel leuke Nelsonics voorbij komen zoals de frogger.

75 euro vind ik toch wel veel voor een Pacman horloge maar ik houd toch altijd deze dingen in de gaten. Gisteren viel mijn oog op een lot met drie Nelsonic Black Jack horloges. Voor de grap deed ik een bod terwijl ik in mijn achterhoofd wist dat dit nooit zou lukken. Vanmorgen zag ik tot mijn verbazing dat ik het lot had gewonnen . Binnenkort komen er dus 3 Nelsonic Blackjack watches naar Nederland.

Mochten er nog mensen zijn die weten van welk merk het Spaceshuttle horloge was die ik eerder beschreef hoor ik dat graag. En wie alle horloges eens rustig wil bekijken. Op deze site staan ze. http://www.handheldmuseum.com/Nelsonic/index.html

Heel leuke post zeg!! Dank je (tu) dat is inderdaad jeugd sentiment.

Heel erg leuke topic en weer een heel mooi verzamelgebied! Ik heb vorig jaar zelf geprobeert een dergelijk horloge te kopen met poker er op. Maar die ging (ruim) aan mijn neus voorbij :smiley:

Henrik Schreef:

Heel erg leuke topic en weer een heel mooi
verzamelgebied! Ik heb vorig jaar zelf geprobeert
een dergelijk horloge te kopen met poker er op.
Maar die ging (ruim) aan mijn neus voorbij :smiley:

Hou het verkoopforum maar in de gaten want ik heb straks twee blackjack horloges over. :wink:

O en ik hem inmiddels mijn Space Shuttle game horloge ook gevonden!
http://www.handheldmuseum.com/Misc/ConsoSpaceShuttle.htm

Misschien moest ik ook maar eens de zolder opduiken… :)-D

Geweldige post. Vriend van me had dat Nintendo Tetris horloge. Wist niet dat er zoveel verschillende van waren. Zelf heb ik nooit zo’n horloge gehad.

Leuke post Dreski(tu) maar… je had toch genoeg van vintage:D

Nee hoor, alle gekheid op een stokje: welkom terug!

super coole post (tu)

Merci!

gr. Roel

Ik had ze vorige week al ontvangen maar moest even naar een goede batterij boer. Pas wanneer ik zeker wist dat ze het deden kon ik ze laten zien. En ze doen het perfect. Hieronder wat fotos. Twee zijn er te koop in het verkoopgedeelte.


Mijn vader importeerde die voor een klant!
Ik heb er uren mee gespeeld, echt leuk spul.

En helaas, geeneen meer in bezit :frowning:

robbie409 Schreef:

Mijn vader importeerde die voor een klant!
Ik heb er uren mee gespeeld, echt leuk spul.

En helaas, geeneen meer in bezit :frowning:

Voor 20 tientjes inclusief verzenden stuur ik je er een toe. :wink: Mijn highscore van vandaag is 1130 dollar. :smiley: