Neo-vintage aanwinst

Binnenkort komt er iets leuks bij me binnen. Ik ga nog even niet vertellen wat het precies is maar het uurwerk is in ieder geval dit. Hij komt uit 1989 dus ik vind het niet echt vintage maar ook geen nieuw model

Ik wacht in ieder geval met spanning af.

5100 based???

Heb je een Omega 1045 (met doos en papieren) die pas in 1989 verkocht is geworden???

Het moet haast wel een militair achtig type zijn… Orfina staat daar bekend om…

Ik ben benieuwd!!

Ik weet het volgens mij wel :slight_smile:

Groeten,

Stefan

Ben zeer benieuwd.

De Omega Grail is van 1987, die zal het (helaas) niet zijn?

Gokje: militair en Duits?

Inderdaad militair en Duits. Was het maar zon feest dat het een 5100 Speedmaster was. Zou wel het koopje van de eeuw zijn geweest.

Hier een foto van de verkoper. Het is een Tutima Military chrono. Deze is echter speciaal gemaakt voor het bedrijfs Sweda. Er zijn er maar 10 van gemaakt. Ik heb hem (nog bedankt Dale voor de tip) van de oud-eigenaar van Sweda gekocht.

Survival is niet de mooiste naam, maar het gaat om het innerlijk niet om het uiterlijk

Dat survival is dan ook het enige mindere wat ik aan dit horloge kan ontdekken, verder echt een prachtklok! Hoe groot is hij als ik vragen mag?

Veel plezier ermee!

Groeten,

Frank

Nou, dat is een mooie vangst(tu) De zeldzame horloges komen wel op dit forum terecht zeg. Mooi hoor:)

Trouwens ik zat aan een Sinn EZM1 te denken. Deze dus:

Maar ik zat er naast:(

Maar veel plezier met de nieuwe aanwinst…

Donders wat een mooi klokkie. Mocht Dale nog eens een tip hebben, dan houd ik me aanbevolen. Veel plezier ermee.

Viva Lemania 5100 !!!

Vlnr:

Jean Marcel Ikarus Limited
Fortis Stratoforte
Revue Thommen Titanium Saab 95 Limited
Pita RE2 Limited
Pryngeps Gran Sport
Sinn EZM 1
Omega Speedmaster 125 (Lemania 5100 based)

Ik geloof dat ie rond de 41mm is.

Een EZM1 is natuurlijk ook ernstig mooi, maar de prijs staat me wat minder aan…

Vet Tom!

(tu)

Mijn beste Tom,

Daar ik van het hart van een horloge weinig of niets weet, kan ik mijn euforie voor deze ‘Neo-Vintage’ aanwinst niet ten volle met je delen.:frowning:

Maar wat ik wel met je kan delen is het enthousiasme wat eenieder van ons onvolprezen horlogeforum in zijn of haar gelederen heeft.
En daar gaat het tenslotte toch ook om bij deze passie.

Derhalve wens ik je veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit horloge met een wonderbaarlijk hart!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Wat een poetische reactie. Ik ga hem onthouden!

Mooi! Wat doet Sweda eigenlijk, heeft dat iets met horloges te maken?

Ik moet er overigens bij zeggen dat ik een Lemania 5100 (na de Lemania 5200) één van de lelijkste uurwerken vind om naar te kijken. Maar de functie ervan is onovertroffen!

Toch een ander merk dan ik dacht, maar leuke aanwinst ! Geniet er van !

Volgens mij doet Sweda inderdaad iets met horloges. Of het is een machinefabriek voor de industrie. Zal het wel eens napluizen.
Inderdaad een lelijk uurwerk maar de functie is zo ideaal. Gelukkig zie je er niks van aan de achterkant :wink:

Hij is binnen