Nep JLC gyrotourbillon

Beste medejunkies,
Ik weet dat replica horloges not done zijn (terecht) maar ik was wat aan het googelen en kwam de JLC gyrotourbillon tegen als fake watch.
Hij zag er exact hetzelfde uit als het origineel.
De originele JLC is voor een normale sterveling niet te betalen en ik moet toegeven dat ik toch liep te denken om hem voor de lol aan te schaffen.
De kosten zijn ongeveer 250 dollar.
Als het klokje zou werken vindt ik dat toch knap voor dat geld.
Ik weet dat het natuurlijk makkelijker is om zo iets ingewikkelds als een gyrotourbillon na te maken dan zoiets fraais te ontwikkelen want het origineel kost een paar ton of zo, maar ik vond het toch wel interessant.
Het lijkt me toch leuk om hem in het echt te zien werken .
Het blijft natuurlijk not done.
Wat vinden jullie hiervan?

Groetjes,

Lenno

Je hebt het al gezegd:

not done

gr Ron

nep = nep = nep. Ik zou de 250 EU besteden aan een “echte” van een ander merk. Ook voor 250 EU zijn er mooie horloges te koop die geen inbreuk maken op de “intellectual property” van een ander merk.

Groet
Mark

natuurlijk koop ik hem niet,maar ik vond het toch wel knap maar evengoed triest dat ze zulke mooie uurwerken ook al namaken.

Groetjes,

Lenno

Plaatjes zijn vast van het origineel. Bestel je d’r eentje, ziet ie er vast niet zo mooi uit als het origineel (krijg je wellicht een horloge met tourbillon-look). Kan mij iig haast niet voorstellen dat zo’n fake er, incl. uurwerk, ZO goed, precies als het origineel, uit zou zien.

Maar als er op deze fake nu Parnis had gestaan en het design was afwijkend geweest van het origineel, zou het een heel stuk interessanter worden denk ik :wink:

Niels

Ik ben zeker de enige die benieuwd is naar een link of plaatje?

Die tourbillon zal er wel op lijken, maar kan nooit werken als een echte tourbillon. Onmogelijk voor die prijs.

Hierbij de link:

sorry, geen links naar aanbieders van namaak

Niels

Typisch geval van een plaatje van ‘The real deal’ en een nepper die je thuis gestuurd krijgt die er niet op lijkt. Zelfs de meest goedkope Chinese tourbillon kost meer dan 250 Euro. Ik zou mijn geld liever in de zak houden en er iets goeds voor kopen.

Zit er dan een quartz in? Ik neem aan dat die automaten toch geen echte automaten zijn. Kan alleen maar concluderen dat je inderdaad een plaatje ziet van de echte horloges en waarschijnlijk iets anders thuis gestuurd krijgt.
Hoe dan ook…niet aanmoedigen dit soort handeltjes, dus niet kopen!

tsja is een beetje als een tot ferrari omgebouwde pontiac kopen, kost weinig maar maar is ook geen gezicht.

@boetz, neppers hebben doorgaans wel degelijk gewoon een automaat aan boord, die hoeven niet heel duur te zijn om na te maken, alpha, herc, parnis ect. kunnen ze immers ook voor een paar tientjes aanbieden.

Het plaatje (zie hier onder) is de echte, wat je thuiskrijgt (als je wat thuiskrijgt, want dit soort sites draaien vaak maar even en dan zijn ze weer verdwenen, geen klant die ooit iets heeft gezien van z’n bestelling) is iets heel anders.

Het lijkt me toch niet zo moeilijk om ze na te maken .
Chinezen zijn een slim volk.Je koopt een echte en haal hem uit elkaar ,zo ingewikkeld is die tourbillon nou ook weer niet, het is geen spacetechnologie.
Het is ze toch ook gelukt om andere uurwerken na te maken dus waarom deze niet.
Alle en ook dure merken copieren van elkaar.
Kijk maar naar autos,in een bentley zitten ook japanse onderdelen.
Er zijn niet zoveel fabrieken die uurwerkjes maken en die zitten in honderden merken horloges.
Het grote verschil is dat de geaccepteerde neppers zoals Parnis,Alpha,Herc enz. er hun eigen naam aan geven en er een al dan niet eigen kastje omheen bouwen.
De not done klokjes zetten er dan de dure horlogemerk namen op,dus wat is dan fake.
Ik heb zelf ook een Herc,Parnis,en een Alpha omdat die toch ietwat minder fake zijn dan de voornoemde nep JLC maar toch.
Een Parnis kost 80 euro,
Prima klokje.
De nep JLC kost 250 euro ,dat is drie maal zo duur ,dus met die lage lonen in China lijkt het mij toch goed mogelijk om de gyrotourbillon van JLC werkend na te maken.
Ik ga hem echt niet kopen maar ik vind het wel een aardige discussie.
Ik heb diverse internetwinkels die deze nep JLC verkopen gemaild of ze mij bewijzen ,fotos ,filmpjes konden opsturen over de nep JLC.

Lenno,

Zodra je antwoord hebt, deel je die met ons? Ben wel benieuwd of ze reageren en wat ze dan vertellen.

Niels

Ik denk dat de Chinezen wel degelijk in staat zijn om zoiets te maken. En ja, ook voor die prijs. Of het ding goed loopt is een andere zaak.:sunglasses:

Kijk eens op marktplaats: voor weinig koop je al neppers met een ‘Asian’ Valjoux of ETA. Deze schijnen (na een paar ‘updates’) heel behoorlijk te functioneren.

Van de Chinese Unitas 6497-kloon kan ik uit ervaring zeggen dat deze gewoon erg goed loopt en degelijk is.

Chinezen niet onderschatten…

Ik ben het met Geert eens. Al vragen ze één cent per uur, dan gaat het nog niet lukken om voor 250 Dollar zoiets in elkaar te zetten.

Heel kort samengevat: niet doen, Lenno!

Zie onder

De goedkoopste chinese tourbillon is ongeveer €350, en da’s een gewone. Als je voor €250 een gyro denkt te kopen, mag je blij zijn als je überhaupt iets ontvagt in de post…

er schijnen toch lezers te zijn die denken dat ik zoiets ga kopen
Dat is absoluut NIET het geval.
Ik vond het alleen verwonderlijk dat er wel zo een nep tourbillon aangeboden werd en dan wordt je toch nieuwsgierig en ga je verder spitten.
De originele tourbillon van chinese makelij van 350 euro waar naar gerefereerd wordt,die hebben de chinezen zelf min of meer ontwikkeld dus ik blijf bij mijn standpunt dat ze de gyro voor 250 euro wel na kunnen maken maar het bewijs daarvan moet evengoed nog geleverd worden ,vandaar mijn mailtjes naar de diverse internepwinkels die deze nepgyros zgn. verkopen.
Ik heb tot op heden nog niets van ze gehoord

Groetjes

Lenno