Nep of echt: Tudor Black Bay

Beste horlogevrienden,

Ik zit in twijfel over een Tudor Black Bay. Deze wordt via het internet aangeboden tegen een goede prijs. Kunnen jullie aan de foto’s zien of deze een genuine of replica is?

Alvast bedankt!

Is de prijs té goed?
Is het in Nederland?
Kan je hem ophalen?
Welk verkoop platvorm?

2 likes

De prijs is 2250€. Te koop in Amsterdam en kan hem ophalen. Werd aangeboden via MP, maar is ondertussen verlopen. De verkoper zegt ook dat dit bij Schaap en Citroen kan worden gedaan.

1 like

Dat lijkt me een goede prijs. En als verkoper zelf voorsteld dat het eventueel via S&C kan zal het wel eerlijk zijn denk ik.

1 like

Kan aan de foto’s liggen … maar ik mis bij de 6 (Swiss Made)

1 like

Ligt aan de hoek van de foto! Kon er helaas maar 3 uploaden, maar staat er zeker op.

1 like

Staat er hoor, wel heel moeilijk te zien

1 like

Dat is een normale prijs. Niet te duur niet te goedkoop.

Op de foto’s lijkt hij overigens wel “echt”

1 like

2250€ is normaal idd.

2 likes

Prijs lijkt me geen red flag. Ik wil je niet paranoïde maken, maar er zijn bb replica’s die zo goed zijn dat het op een foto bijna onmogelijk te zien is of hij echt is. Zie ook: https://timeandtidewatches.com/editors-pick-7-ways-to-spot-a-fake-tudor-black-bay/

2 likes

De verkoper gaf aan dat hij ook het aankoopbewijs heeft met pinbon, doos en papieren. Ik denk dat dit dan wel safe is?

2 likes

Lijkt mij ook wel snor te zitten dan

1 like

Dat lijkt mij ook

1 like

Ik vraag mij plots af: doen horlogemakers dat over het algemeen? Openmaken van achterdeksel om te kijken of iets authentiek is? Ik kan me voorstellen dat het enerzijds alleen maar downsides heeft voor de horlogemaker: stel dat ie onverhoopt een namaak 3135 uurwerk als authentiek beoordeelt, oid.
Aan de andere kant kan hij er ook iets voor rekenen, en eventueel via klantgerichtheid aan klantenbinding doen. Ik heb het zelf nog nooit gevraagd, dus ik vraag me af: hoe ver gaat een ‘inspectie’ bij een horlogemaker, want replica’s worden zo goed dat je eigenlijk zonder openmaken soms niets kunt zeggen. Zelfs niet als kenner.

1 like

Vraag even een foto van de achterkant waarop serial n* en modelnummer ingelaserd staan. Bij replica’s lijken deze “dieper” te zitten blijkbaar.

Zie hier ook een artikel, waar je op één van de foto’s ziet wat ik bedoel.

http://www.wristwatchspot.com/2016/01/05/replica-tudor-heritage-black-bay-diver-eta-2813-red-bezel/

1 like

Is deze van joad?.

1 like

Ja meestal wel de imitaties worden tegenwoordig zo goed nagemaakt dat het van buitenaf haast niet meer te zien is en openmaken geeft dan wel zekerheid. En de uurwerken worden ook nagemaakt met name Rolex maar daar is echt nog wel verschil te zien.

Groeten Jeroen

2 likes

Bradley, Joad staat er niet bij in de naam. Hoezo?

Jero, ik ga erom vragen!

Als het horloge overeenkomt met de papieren, kun je meestal van uitgaan dat alles klopt!

Mocht je onzeker zijn, dan google naar Black Bay fakes… en dan kijk naar de achterkant en de serienummers… de meeste fakes hebben allemaal hetzelfde nummer!

En ook de graveringen zijn meestal niet zo zuiver als bij het echte model!

1 like