NEP! Of mogelijk toch echt? Verwarring onder leden slaat toe... 🤔

Minder denk ik :joy:

Het durven stellen van deze vraag en het plaatsen van foto’s getuigt van lef :joy::joy:

3 likes

Laat je niet voor de gek houden!!
Allemaal misgunners die je zullen zeggen dat dit juweel weinig waard zal zijn om dan vervolgens een laag bedrag te bieden.

Trap er niet in.

Bewaar het, geeft het door aan de volgende generatie.

8 likes

Lastig te zien op deze foto’s. Kun je meer foto’s tonen?

3 likes

Ook van het uurwerk neem ik aan :joy:

4 likes

Uiteraard

2 likes

Achgerm voordat de echte hobby is begonnen is hij alweer weggejaagd.

3 likes

:joy::joy::joy::joy:

Vraag me wel af wat voor waardeloos quartz uurwerk ze erin gestopt hebben.

2 likes

Ik heb onlangs nog een lezenswaardig artikeltje gepost; is hier lezen:
https://www.quora.com/As-an-authentic-Rolex-owner-can-you-tell-the-difference-between-a-fake-and-the-real-thing/answer/Joe-E-132

3 likes

Interessant om te lezen, netjes en duidelijk uitgelegd. Inderdaad indrukwekkend hoe goed de replicas worden intussen, maar dat er toch duidelijke verschillend in de details zijn. :+1:t2:

1 like

Volgens mij is deze ook nep, alleen al de uurmarkeringen kloppen niet. Tip, als je vragen hebt over nep of echt heel veel foto’s maken zowel voor als achterkant, close ups, uurwerk enz.
Mocht je nog eens een vintage Rolex tegen komen, laat hem dan controleren door een Rolex AD. Je bent nieuw hier dus neem je niets kwalijk, maar foto’s van een nepper zijn eigenlijk niet toegestaan maar je wilde gewoon weten of ze echt zijn. Denk dat je het antwoord inmiddels wel weet.

Hij is nog nieuw hier op het forum, dus geven we hem het voordeel van de twijfel. Misschien heeft ie meer vintage horloges die wel echt zijn, wellicht horen we dat van hem maar eerst even zonder foto’s. Merk met kastnummer bijvoorbeeld, dan kom je al een heel eind :wink:

Die indruk heb ik niet, zou jij je laten wegjagen??

Ehh er staat een gigantische spelfout op de wijzerplaat. :see_no_evil:.

Niet nodig in dit geval.

Alsof die verstand hebben van vintage Rolex…

5 likes

De nieuwe accounts die vaak als eerste meteen topics aan maken en typen : is deze horlogetje echt ouleh?

Zijn vaak eendagsvliegen, die komen alleen vragen of hun overduidelijk neppe prul waar Rolex op de plaat geschreven staat een beetje echt lijkt.

Zodat ze hem vervolgens kunnen combineren met de Gucci pet & dito nektas.

9 likes

Ferry, ik weet niet waarmee ik meer heb moeten lachen, de vraag met bijbehorende foto’s, of jouw antwoord.
Alsof je het fukking meent. :joy:

4 likes

Toevallig recent gedaan!

En, echt?

1 like

Zeker, Byzantine, jaar +/-600 AD ( zeggen ze )

6 likes

Ik vind hulp vragen geen probleem maar voordat ik bijvoorbeeld op mijn werk aan een collega een vraag stel zal ik eerst proberen om zelf het antwoord te vinden.
Dat zelf eerst wat moeite doen lijkt hier vaak te ontbreken.

5 likes

Gaaf!

1 like

Dat weet je bij mij nooit he, meent ie het nou of niet :rofl:. Noem mij niet voor niets een kneus die maar een paar horloges heeft, twijfel nu echt of mijn horloges waar Rolex op staat wel echt zijn. Misschien eens vragen aan de experts :wink:

2 likes