Lol, en dat is niet het enige bij die 2. Er zijn erbij die wel verstand hebben van vintage, maar er zijn er zelfs bij (noem maar geen naam) die nieuw verkopen en nog een extra cursusje nodig hebben 
Hij wou het ook eerst aan z’n collega vragen maar besloot om eerst zelf onderzoek te doen op een forum waar een hoop vakkennis aanwezig is. Smart thinking toch?
@Eddie, ik heb even een vraagje aan jou: lees vaak dat er een ETA uurwerk in een horloge zit. Worden die nu echt in Zwitserland gemaakt of eigenlijk in Baskenland (spanje)???
Ferry, doe ff normaal
Ik vroeg het aan de expert EddieL en jij reageert

Als TS Oysternate had ingegeven op Google was er denk ik al wat duidelijk geworden. Dat zou smart thinking zijn. 
Zeker weten, maar niet iedereen is zo smart thinking hoor. Voorbeeld, kijk eens goed naar mijn accountnaam. Tot nu toe maar 3 opgevallen, jij weet wel beter 
Je hebt toch gewoon de naam overgenomen die op je wijzerplaat stond? 
Ja natuurlijk, heb ik er dan toch teveel voor betaald?
ff checken 
Waar te koop, heel bijzonder als je deze hebt
. Maar zo verhaspelen ze in China wel horloges en zijn een beetje goedkoper daar 
Dat is niet het antwoord waar ik om vroeg 
Ferry , hou nou eens op.
Jij hebt mij echt niet nodig om jou belachelijk te maken.
Daar ben je zelf uitstekend toe in staat.
Jawel, alleen lukt het mij niet. Sommigen nemen mij echt serieus
.
Maar nu stoppen we er mee, vond die foto van Gosz echt wel leuk. Nep of toch echt 
Fred/Ferry er is een verschil tussen met iemand lachen en om iemand lachen, dat laatste wil je liever niet dan wordt het toch wat ongemakkelijk.
Doe er verder mee wat je zelf wilt.

Met beiden voel ik mij niet ongemakkelijk, tegenwoordig denk ik maar “over wie zegt het wat”. Maar dit gaat teveel off topic dus laten we het on topic houden a.u.b.
Denk dat de vraag van TS duidelijkheid heeft geschapen, maar geef ze de kost die niet op het forum zitten en er toch intrappen!
Laat ze maar lachen hoor, Fred! Who cares?!
Maar de ‘Rolex’ van TS, daar was ik zelfs voordat het horlogevirus voor mij begon (zo’n 30 jaar geleden) nog niet ingetrapt.
Eens Ed, kan je helaas geen like meer geven, als TL1 is dat beperkt dan maar een 
Ik zou er ook niet in trappen, maar als je echt helemaal niets weet van een Rolex en je huiswerk niet doet en dan denkt een koopje te hebben. Geloof mij, er zijn er genoeg die niet verder kijken. Deze van TS waren heel duidelijk, maar er zijn erbij dan moet je echt weten waar op te letten zoveel lijken die op een echte, sommigen zetten er dan nog replica bij maar er zijn er genoeg die dat niet doen, heel kwalijk allemaal.
Maar hoe kan je dan snel zien of ze echt of nep zijn want eerst keek ik op het internet maar kon er geen dezelfde vinden toen bedacht ik me dat dit ook een plek was om te vragen maar ja verder weet ik ook niet zoveel over horloges ik probeer aleen mijn pa met een 2 de hands kringloop te helpen verder niet en als ik jullie dan er mee lastig val dan spijt dat me wel