Nep? Of toch echt?

Oke, oke,

Er zijn al tig topics hierover, maar wil gewoon ff checken of er inderdaad iemand zo brutaal is…
http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m651745057-rolex-deepsea-116660.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Mijn kennis reikt niet verder dan ‘internetwijsheid’ maar ik geloof toch werkelijk dat dit een discutabel item is. En dat met een zeer plausibel verkoper met btw nr en al…

Wie o wie vereifieert mijn ’ niet pluis gevoel’??

Ik weet niet beter dan dat dit een zeer bekend en gerenommeerd verkoper is in horlogeland. Ikzelf heb er geen ervaring.

Wel valt me de laatste tijd op dat de foto’s vaag zijn. Op het rolex forum bieden ze in de rubriek overige merken een Omega Speedmaster aan, met een foutgeschreven Professional. Ziet er zeer onprofessioneel uit.

JanWillem Schreef:

Mijn kennis reikt niet verder dan
’internetwijsheid’ maar ik geloof toch werkelijk
dat dit een discutabel item is. En dat met een
zeer plausibel verkoper met btw nr en al…

Wie o wie vereifieert mijn ’ niet pluis gevoel’??

Zou je wellicht, als je iemand beschuldigd van fraude, er ook bij zeggen waarom je dat denkt? Zo iets zeggen op enkel een onbestemd gevoel heet, als het onterecht is, laster en is strafbaar.

Wow…

Google gewoon even op de naam…en zul je zien dat dit een betrouwbare handelaar is dus jammer om meteen iemand door het slijk te trekken vanwege een spelfout…

http://rolexforum.nl/topic.php?id=18096

Sowieso betrouwbaar.
Heb welles een klokkie gekocht bij Rob.

Spoon1 Schreef:

Wow…

Google gewoon even op de naam…en zul je zien
dat dit een betrouwbare handelaar is dus jammer om
meteen iemand door het slijk te trekken vanwege
een spelfout…

Lees zelf even goed. Hier wordt niemand door het slijk getrokken vanwege een spelfout. Ik zeg alleen dat het onprofessioneel oogt. En dat vind ik ook. Ik weeg dit mee als ik overweeg met iemand in zee te gaan voor zoveel geld. Ik heb nergens gezegd dat er iets mis is met het horloge.

misschien valt je op dat ik het bericht veelvuldig heb gewijzigd: komt door mijn spelfouten…:sunglasses:

Je haalde ook vage foto’s aan dus ik begrijp enigszins de reactie van Spoon1.

@TS:
RH watches kun je overigens gewoon die Rolex kopen, niks neps aan, het verschil is dat het geen dealer is dus daar zit je prijsverschil/winst in.

Niks mis met rh. Vanwaar je vraag eigenlijk?

Oeps… Jullie reacties zijn overduidelijk…
Het is niet mijn bedoeling iemand persoonlijk in diskrediet te brengen en wil ook graag uitleggen waarom ik dacht dat er iets niet pluis is.

Heb ook al via PB hierover met een van de leden van gedachten gewisseld.

Ik zag op de foto van de achterzijde een bedrukking op de deksel. Hiervan lees en hoor ik regelmatig dat dit op een echte Rolex niet voorkomt. Vandaar deze vraag.

Kennelijk heb ik hire te snel een conclusie getrokken.

Als iemand zich persoonlijk aangevallen voelt wil ik hiervoor oprecht mijn excuses maken.

Wil wel graag weten wat jullie hierover weten. Om te leren!

Vriendelijke groet,

Jan-Willem

De dssd heeft “tekst” op het achterdeksel, klopt.

Als een replica de tekst bevat, heeft het origineel het hoogstwaarschijnlijk ook.

Niks betrouwbaarder en goedkoper dan RH watches uit Oldenzaal. Rob en Ine, top mensen.

Hans

Bert1 Schreef:

De dssd heeft “tekst” op het achterdeksel, klopt.

Als een replica de tekst bevat, heeft het
origineel het hoogstwaarschijnlijk ook.

de ‘betere’ wel. maar heb ook wel es roleks duikers gezien met een glazen achterkant…:sunglasses:

en als newby kan ik me de vraag wel voorstellen. er gebeuren zo veel rare dingen op mp.
maar zoals je kuny zien ook zo veel goeie. zelf niks bij gekocht, maar gezien de reacties hier en vooral op rolexforum denk ik dat t wel goed zit.

Als je de zoekfunctie of gewoon google had gebruikt had je al antwoord gehad.
Dan komt naar boven dat RH Watches gewoon betrouwbaar is.
Het stellen van deze vraag heeft volgens mij alleen maar zin als je echt interesse hebt om te kopen.

gr. Hans

lencoth Schreef:

JanWillem Schreef:


Mijn kennis reikt niet verder dan
’internetwijsheid’ maar ik geloof toch
werkelijk
dat dit een discutabel item is. En dat met een
zeer plausibel verkoper met btw nr en al…

Wie o wie vereifieert mijn ’ niet pluis
gevoel’??

Zou je wellicht, als je iemand beschuldigd van
fraude, er ook bij zeggen waarom je dat denkt? Zo
iets zeggen op enkel een onbestemd gevoel heet,
als het onterecht is, laster en is strafbaar.

Er is nog nooit iemand veroordeeld voor een topic op internet met ‘ik denk dat dit wellicht een nep product is. Wie kan dit bevestigen?’

[quote]Art. 261 Sr:

  1. Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.[/quote]

[quote]Art. 262 Sr:
Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 2 jaren of geldboete van de vierde categorie.
Ontzetting van de in art. 28, 1e lid, onder 1 en 2, vermelde rechten kan worden uitgesproken.[/quote]

Leken schermen vaak met deze 2, maar in de praktijk mag je het behoorlijk gek maken. Niet erg gepast/zinnig om dit soort dreigende taal in een onschuldig topic zoals deze te plaatsen.

Nou nou. Strafbaar.

Ik zie geen beschuldigingen. Denk niet dat de klacht van laster lang overeind zou blijven.

lencoth Schreef:

JanWillem Schreef:


Mijn kennis reikt niet verder dan
’internetwijsheid’ maar ik geloof toch
werkelijk
dat dit een discutabel item is. En dat met een
zeer plausibel verkoper met btw nr en al…

Wie o wie vereifieert mijn ’ niet pluis
gevoel’??

Zou je wellicht, als je iemand beschuldigd van
fraude, er ook bij zeggen waarom je dat denkt? Zo
iets zeggen op enkel een onbestemd gevoel heet,
als het onterecht is, laster en is strafbaar.

zeer klassieke collectie

:frowning: als ik inderdaad wat gegoogled had zou ik de bovenstaande vraag niet hebben gesteld.
Ik heb mij laten verleiden te denken te weten hoe het zat. Ik dacht werkelijk dat er geen enkele Rolex was met print op de caseback, en heb te snel de conclusie getrokken dat er namaak in het spel zou kunnen zijn.
Ik wil wel graag nogmaals zeggen dat eea niet bedoeld is geweest om een persoon aan te vallen, maar wel om een vraag te stellen bij het product.
Inmiddels heb ik een kijkje genomen op de site van RH watches en ben onder de indruk van het aangebodene. :}
Jammer genoeg laat het budget het niet toe, maar die oranje PO is wel errug mooi X( :smiley:
Wie weet, eerst maar eens sparen…

JanWillem Schreef:

:frowning: als ik inderdaad wat gegoogled had zou ik de
bovenstaande vraag niet hebben gesteld.
Ik heb mij laten verleiden te denken te weten hoe
het zat. Ik dacht werkelijk dat er geen enkele
Rolex was met print op de caseback, en heb te snel
de conclusie getrokken dat er namaak in het spel
zou kunnen zijn.
Ik wil wel graag nogmaals zeggen dat eea niet
bedoeld is geweest om een persoon aan te vallen,
maar wel om een vraag te stellen bij het product.
Inmiddels heb ik een kijkje genomen op de site van
RH watches en ben onder de indruk van het
aangebodene. :}
Jammer genoeg laat het budget het niet toe, maar
die oranje PO is wel errug mooi X( :smiley:
Wie weet, eerst maar eens sparen…

Mans genoeg om toe te geven ook maar een mens te zijn :~

En idd, mn SD heeft ook wat zwarte lettertjes op de achterzijde. 1 Van de dingen die ik er leuk aan vind. Lekker anders dan de andere Rolexen. Ander voorbeeld: wel datum, maar geen “pukkel”.

Sorry voor mijn late reactie, maar ik zit gewoon te weinig op deze site.
Er zijn qua foto’s inderdaad wat problemen geweest met de verlichting dus enkele foto’s zijn niet zoals het zou moeten. (waren we zelf ook niet zo blij mee)
De vraag over de Deepsea had je eventueel ook even per mail kunnen stellen, geen enkel probleem.

RH Watches uit Oldenzaal is zonder meer een zeer betrouwbaar adres om een Rolex te kopen. Dit is het zogenaamde “grijze” circuit waar je horloges, vaak nieuw, koopt die meestal uit een ander (EU) land komen maar zonder meer volledig origineel, legaal, met originele papieren, dozen, etc. Zelf een paar jaar geleden een Milgauss LV gekocht; perfect in orde.