Nep Seiko's via Ebay

Ik heb recent twee Seiko 5-jes uit Thailand gekocht (via ebay van een verkoper met 99% positieve feedbackscore). Nu ben ik niet een Seiko kenner maar ze lijken mij fakes. Ze zien er op het eerste ook best OK uit maar ze voelen en zien minder kwalitatief dan ik had verwacht. Wanneer je goed naar het 5 logootje kijkt en de wijzers zie je dat het niet kwalitatief is. Alleen heb ik het idee dat de uurwerkjes wel origineel zijn? Dan zou ik die nog als donor kunnen gebruiken want ze lopen wel helemaal goed…

De goudkleurige heeft verschillende nummers:

Wijzerplaat: 7009
Uurwerk:7019A
Deksel: 7S26

Evenals de mintgroene:

Wijzerplaat: 7009 - 54w4 R1
Uurwerk:6309a
Deksel: A 7009 3130

De Gouden Feiko:

De groene Feiko:

Dank!

Dennizzz Schreef:

De Gouden Feiko:

De groene Feiko:

Dank!

Of ze echt zijn of niet, iig heb je humor(tu)

:+ en twee feiko’s die ik binnenkort onder de hamer ga brengen.
Is kijken of ze ook echt schokbestendig zijn. Foto’s volgen…:smiley:

Wijzerplaten zien er “niet oké” uit. Uurwerkjes twijfel ik over, meestal wordt de 7S26 nagemaakt. (7S26 op deksel, 7019 op uurwerk?)
Die 6309a lijkt wel erg goed moet ik zeggen. Toch ff goed kijken of ie echt is? Dat achterdeksel heeft er weer niks mee te maken trouwens. Het zouden ook deels “frankenseiko’s” kunnen zijn. Dus een deel uit de onderdelenbak en een deel nep.

MartijnV Schreef:

Wijzerplaten zien er “niet oké” uit. Uurwerkjes
twijfel ik over, meestal wordt de 7S26 nagemaakt.
(7S26 op deksel, 7019 op uurwerk?)
Die 6309a lijkt wel erg goed moet ik zeggen. Toch
ff goed kijken of ie echt is? Dat achterdeksel
heeft er weer niks mee te maken trouwens. Het
zouden ook deels “frankenseiko’s” kunnen zijn. Dus
een deel uit de onderdelenbak en een deel nep.

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Even op ranfft gekeken en de uurwerkjes zijn exact gelijk. Ook Google leverde positieve resultaten op. Heb de hamer maar weer naar de schuur gebracht. :?

misschien kun je kijken of de wijzerplaten tegen een verfafbrander kunnen?

MartijnV Schreef:

misschien kun je kijken of de wijzerplaten tegen
een verfafbrander kunnen?
http://www.southparkstudios.com/download/images/se
ason-11/1103/1103_blowtorch-press-image.jpg

Ik zat eigenlijk meer te denken aan een blender. :sunglasses:

Ik heb deze in het assortiment:

Lijkt behoorlijk.

Dat lijkt me idd de referentie maar als je goed kijkt zie je wel degelijk verschillen. Alleerst de positie van de kroon maar ook duidelijk het “5” logo en de wijzers

Thanks for de foto! Hij lijkt inderdaad behoorlijk. De opmerking van Eric van de positie van de kroon vind ik een goeie. Het vijfje is bij de jouwe duidelijk een stuk verfijnder en de tekst onderaan de wijzerplaat staat bij mij over twee regels en bij jouw 1! Weet je ook toevallig wat voor n uurwerk er in zit?

Dennizzz

Zoek de tien verschillen:Als je naast elkaar zet lijken ze een heel stuk minder op elkaar. Der zit bij mijnes bv een zwart randje om het datumvenster, de letters op datum zelf is zwart. Secondenwijzer niet recht…etc etc

Ik wilde ook niet zeggend at de mijne dezelfde is.

De mijne is een moderne, die verkoop ik gewoon aan klanten. Maar vaak pakt Seiko een oud ontwerp en stoft het een beetje af. En de gelijkenins is groot, kastvorm, bandaanzet, etc.

Alleen al aan de groffe afwerking zie je dat de wijzerplaat nep is.
Die van Robbie straalt veel meer kwaliteit uit. (zoals elke Seiko :slight_smile: )

robbie409 Schreef:

Ik wilde ook niet zeggend at de mijne dezelfde
is.

De mijne is een moderne, die verkoop ik gewoon aan
klanten. Maar vaak pakt Seiko een oud ontwerp en
stoft het een beetje af. En de gelijkenins is
groot, kastvorm, bandaanzet, etc.

Dat suggereerde ik ook niet hoor. Sorry als dat zo overkwam :wink:
Goed om te weten dat de jouwes (erg fraai trouwens!) een moderne is.
Het zou heel goed kunnen dat de kast origineel is. Die voelt degelijk aan.
Uurwerk denk ik ook. Misschien ga ik maar eens op zoek naar een NOS dial.Leukste zou natuurlijk fluorescerend zijn. Verkoop je trouwens nog vaak mechanische 5-jes?

D