Nep toch?

Iemand biedt een vintage rolex James Bond aan. Ik wist niet dat deze ook al werden nagemaakt. Blijkbaar wel. http://www.marktplaats.nl/
Toch bieden mensen al 200 euro. Hij is toch nep?

Hallo…

http://link.marktplaats.nl/169620753

er staat bij: Uurwerk Eta 2824-2 automatic (Swiss Made).

dus geen Rolex…

en dan de prijs… een echte doet zeker 50.000 Euro!

hans

Dat van die eta heb ik ook mijn twijfels over.

Daar hoef je geen twijfel over te hebben. Rolex heeft nooit ETA werken gebruikt (en zal dat ook nooit doen denk ik).

hans

Hans jij bent toch een echte Rolexfan toch?! Heb je nooit een ongemakkelijk gevoel bij het (zichtbaar) dragen of dat je je moet verklaren als mensen ernaar vragen of die wel echt is, of waarom een Rolex?

Genesis

Ongelooflijk dat mensen er dan toch nog 200 Euro voor neer willen tellen. Voor dat geld is er zoveel beters te koop…

genesis Schreef:

Hans jij bent toch een echte Rolexfan toch?! Heb
je nooit een ongemakkelijk gevoel bij het
(zichtbaar) dragen of dat je je moet verklaren als
mensen ernaar vragen of die wel echt is, of waarom
een Rolex?

Genesis

Nee hoor, absoluut niet. Overigens vallen de goud/stalen exemplaren, of die met veel 'steentjes’veel meer op dan de gewone Sub of de Sea Dweller. Als mij gevraagd wordt ‘of ie echt is’, dan antwoord ik: ‘die aardige man op het strand in Turkije zei van wel’ en dan zoeken ze het verder zelf maar uit :slight_smile: Van een foto is het soms moeilijk te zien of het een echte is, maar in je handen is dat echt al een stuk makkelijker hoor. Je ‘voelt’ het bijna, nog even los van enkele duidelijke verschillen die er zijn tussen echt en nep. Al moet ik toegeven dat ook de nepindustrie steeds geavanceerder werkt en zelfs al Vintagemodellen worden nagemaakt die bijna niet te herkennen zijn en waar 'deskundigen’over elkaar heen rollen met hun pro’s en contra’s.

hans

Helemaal mee eens, vooral als je kijkt wat er door de liefhebbers word aangeboden dan kan je daar al een bescheiden kwalitatieve mooie handopwinder of automaat voor kopen!

Genesis

Ik zou de mensen die echt niet weten dat dit nep is niet de kost willen geven. Een hoop mensen hebben wel ergens een klok horen luiden, maar weten absoluut niet waar de klepel hangt. Natuurlijk, als je je er een beetje in gaat verdiepen ligt de zaak anders, maar de massa doet dat denk ik niet en denkt gewoon een mazzeltje te hebben.

Jürgen Schreef:

Ongelooflijk dat mensen er dan toch nog 200 Euro
voor neer willen tellen. Voor dat geld is er
zoveel beters te koop…

Ik denk dat het probleem ligt bij het feit dat een leek denkt dat een nepper er altijd als nieuw uit zal zien. Meeste mensen zullen niet weten dat er tegenwoordig inderdaad vintage modellen worden nagemaakt. Als een leek toevallig ‘iets’ van horloges weet, weet die misschien ook dat in een echte van z’n langzalzeleven nooit een eta uurwerk heeft.

Laat ik het zo stellen: als ik een leek was en dat uurwerk stond er niet bij (ik check alles na op internet) dacht ik: “die ziet er oud uit, dan moet die wel echt zijn”, misschien met een kleine twijfel. Al met al zou ik er in kunnen trappen.

Beste leden,

Ik denk dat de verkoper in zijn geheel niet de bedoeling had om deze klok voor een echte door te laten gaan. Juist door het vermelden van het uurwerk wordt aangegeven dat het hier om een imitatie gaat. Bij te koop aangeboden originele Rolex horloges wordt zelden het uurwerk vermeld. Een simpele check op internet laat zien dat Rolex inderdaad nooit ETA uurwerken gebruikt.

Begrijp me niet verkeerd; ik ben zeker geen fan van imitaties. Sterker nog, ik bezit zelf 2 originele Rolex horloges. Ik denk dat dat genoeg zegt. Wel moet mij van het hart dat de kwaliteit van de replica’s van hoog niveau kan zijn. Ik zeg bewust; kan zijn, want het grootste aanbod stelt niet veel voor. Ik heb er zelf een aantal mogen aanschouwen en ik moet zeggen dat ik zeer mooie (lees: natuurgetrouwe) exemplaren heb mogen vasthouden. Exemplaren waarvan ik pas kon zien dat het om een imitatie ging ná het openen van de deksel. Ik durf te beweren dat ik echt wel de kennis heb waar ik op moet letten. Er zat zelfs een origineel ETA uurwerk in. Dat laatste is vaak ook nog maar de vraag, daar ook deze uurwerken (m.n de 2836-2) nagebouwd worden. Indien een replica voorzien is van een origineel ETA uurwerk, ook echt waterdicht is, saffier glas etc., is een prijs van €200 nog acceptabel. Uiteraard is en blijft het een replica, wat natuurlijk strafbaar is en wat zeker niet mijn voorkeur geniet, maar puur kijkend naar de kwaliteit van het horloge is €200 niet teveel geld.
Ik ken dus mensen die niet het vermogen hebben om een echte aan te schaffen, maar wel bereid zijn om dit te betalen voor een kwalitatief goede replica. Het verschil tussen dit soort mensen en mijzelf is volgens mij het feit dat zij een horloge kopen voor de buitenwereld en ik puur voor mezelf. Ik heb er daarom ook totaal geen moeite mee als men mij vraagt of mijn Rolex origineel is. Wat kan mij het nou schelen wat iemand van mijn horloge denkt!!!

Groeten,

Ron.

Die “betere” replica’s met een Eta kosten 210-260 USD naargelang het model , dus het is mogelijk dat diegene die 200 euro bood , wel weet waarover het gaat.

Natuurlijk weet hij waar het over gaat. Nep toch?

Zo,n imitatie horloge zijn toch niet waterdicht ( 10 bar / 20 bar ) getest en zijn ze volgens mij ook helemaal niets waard .
Jammer dat deze imitatie horloges steeds meer proffesioneler worden en de ware horloge liefhebber het verschil niet meer ziet .
Maar voor mij geld zeer en zeker het waterdichte geteste horloge die echt het geld waard is .

dreski Schreef:

Iemand biedt een vintage rolex James Bond aan. Ik
wist niet dat deze ook al werden nagemaakt.
Blijkbaar wel. http://www.marktplaats.nl/
Toch bieden mensen al 200 euro. Hij is toch nep?
hij heeft er meer op marktplaats
die aanbieder geeft aan " klassieker" en doet alsof het echte zijn, afgezien van de uurwerk vermelding met eta.
dus maar even bij marktplaats als nepper gemeldt. die zoeken het verder maar uit.
marktplaats is van ebay en gehouden om dit soort onzin te bestrijden
groet

Maak je geen illusie, ze doen weinig tot niets met die melding. Tel eens hoeveel Rolexn er voor pakweg 250 Euro staan en trek je conclusie…

dat er geen horloges zijn met Rolex op de plaat en ETA is niet waar. Er zijn turod modellen die Rolex op de plaat hebben staan en onder in de plaat de vermelding Tudor. Deze horloges hebben wel ETA uurwerken.

turod, nooit van gehoord :slight_smile:

Is een dochteronderneming van Lorex. :wink:

dreski Schreef:

Is een dochteronderneming van Lorex. :wink:

Egnie :slight_smile: http://www.lorextechnology.com/