Neppers op Ebay

Kom ik net deze tegen, overduidelijk een nepper.

Zou dit vaker gebeuren op Ebay dat er grof betaald wordt voor een replica van een exclusief merk?
Kan me haast niet voorstellen dat deze echt verkocht gaat worden voor dit bedrag, Ebay zal hopelijk toch wel ingrijpen?

Ik zou inderdaad zeggen dat als je zo’n bedrag op tafel wilt zeggen dat je op z’n minst even google raadpleegt en dan vrij gauw ziet dat er vanalles niet klopt. Maar ja, sommige mensen willen blijkbaar beduiveld worden. :smirk:

Auderdamrs lijkt wel kaas :smiley:

1 like

ja, dat gebeurt veel te veel

Helaas veel te vaak ja. Goes onderzoek doen naar de verkoper is het beste advies.

De bieders kunnen ook vriendjes zijn, met een evt gekocht account.

Verbazingwekkend! 17 biedingen. Alleen die titel al… Auderdamrs? Boehahaa!
Maar let nou eens goed op:
De aanbieder heeft 5 (vijf) transacties.
En kijk eens naar de bid history:

1 bieder heeft 6 biedingen en 0 (nul) transacties, een andere bieder heeft 5 biedingen en 1 (een) transactie.
Niet alleen de klok is fout, ik vrees de aanbieder en minstens twee van de bieders ook. Dit is niet zomaar een nepper, dit is pure fraude. Helaas zie ik dit soort aanbiedingen regelmatig op e-bay terugkomen. Blijf hopen dat ze er wat aan doen…
Dit detail uit dezelfde advertentie maakt het helemaal fantastisch:

Maar zeg nou zelf, zou jij ĂĽberhaupt iets voor een zo groot bedrag op e-bay kopen?
Gelukkig verzend de verkoper niet naar Nederland… Kom ik niet in de verleiding.
Veilig gevoel.

ja , en regelmatig ook gedaan

Wow @ReneJK. En nooit problemen gehad? Met alle respect, maar ik zou het dus echt niet durven.

het gezegde is niet voor niets “buy the seller” en je kunt een hoop zekerheid inbouwen

en eigenlijk nooit problemen gehad (behalve dan met de NL douane af en toe)

1 like

Volgens mij heeft Ebay deze verwijderd, gelukkig maar.

Het is toch op elke site waar van alles wordt aangeboden en niet alleen horloges. Muziekinstrumenten, antiek, kunst de lijst gaat door.
De opmerking van @Renejk snijdt dus wel hout, maar op MP is geen ratingsysteem en het Belgische MP zegt het ratingsysteem ook niet veel.
Ooit voor een aanzienlijk bedrag een zeldzame trombone gekocht via MP, met cash op zak afgesproken en prima gegaan, ondanks horrorverhalen.

Wat ik juist tegenkom: Juist geen merk noemen (titel: Automatisch horloge), en dan kijk je naar (de meestal matige) foto en dan zie ik het een duidelijke nepperd. En ja hoor, er zijn altijd bieders op die prut. Ik geef het altijd door aan eBay, anders krijg je Marktplaats II.

Ik ben een beetje geshocked dat je kan nog steeds vinden zo veel neppers op 2dehands of Martkplaats…is het niet illegaal? :neutral_face: