Voor mijn klokjes ga ik in eerste instantie altijd even op marktplaats kijken,
ik begin me alleen steeds meer te ergeren dat er 3 pagina’s nepklojes staan van een en dezelfde aanbieder en dan weer eens een normale prive verkoop, dan weer 3 pagina’s enz enz enz.
Kan dit niet anders, ergeren jullie je hier ook zo aan?
Op ebay kom ik ze nooit tegen.
En kan markyplaats zijn horloges niet onderbrengen in categorieen?
Graag jullie mening
ik erger me daar ook dood aan. raakt tijd dat ze daar eens wat aan gaan doen.
ze gooien je dood met die nepzooi die ze daar verkopen, en ze kunnen zo liegen met dat aanprijzen dat je denkt dat je met een bijna echt horloge te maken hebt.
ze moeten er echt wat aan gaan doen,
beste zou zijn een aparte rubriek voor die zooi, dan kunnen mensen die persee zo"n nepgeval willen daar zo naar toe, en kunnen de echte klokken gewoon netjes bijelkaar.
maar het mooiste zou zijn dat ze die troep gewoon verbieden op marktplaats.
Idd gewoon goede trefwoorden gebruiken of gebruikt filteren.Persoonlijk stoor ik me er niet aan …je ziet toch dat het nep is dus wandel lekker voorbij naar de volgende.Ach en ze moeten er natuurlijk ook zijn want door hun rommel ben ik pas echt geinteresseerd in het echte spul.
Neppers zijn al verboden op Marktplaats, maar ze geven aan dat ze gezien de grote hoeveelheid artikelen en soms ook de twijfel over echtheid zelf heel lastig advertenties kunnen verwijderen. Dat doen ze wel na meerdere meldingen. Doe dat dus ook maar eens. klikken is geen klikken in dit geval.
ik lsuit me bij de laatste aan, gewoon klikken op verboden merkenvergelijking en als meerdere het aangeven, dan verwijderen ze wel, maar dan moeten ze wel meerdere meldingen krijgen… dus ff samenwerken en ze zijn zo weg, het worden er veel te veel idd.
Je kunt toch beter naar een horlogeforum gaan? Ik vind Marktplaats te algemeen, en de europrijzen van nieuwe klokken altijd over de top vergeleken met het buitenland (de dollar zone bijv.). Toegegeven, je kunt er soms een leuke tussenuit halen voor een lachprijs.
Zo…het is al even geleden dat ik wat op het forum het gezet. Maar ik was vandaag op marktplaats aan het kijken en inderdaad, wat een rotzooi bieden ze daar aan. Met ETA 2824-2 en met ETA 2836-2 Ook met valoux 7750 en noem maar op. Heel verleidelijk. Maar ik zou er nooit maar dan ook nooit mee lopen. Ze maken wel alles kapot met dat soort horloges. Maar dat filter idee…ja da ga ik maar eens toepassen. En ook dat klikken. Join Forces!
hallo horlogevrienden.
ik heb een mailtje naar marktplaats gestuurd, over die vele aangeboden replica’s
of ze daar eens niets aan konden gaan doen.
ik kreeg onderstaande bericht terug.
Beste Arie,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Het is inderdaad niet toegestaan advertenties te plaatsen op Marktplaats.nl waarin objecten worden aangeboden die inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van anderen, waaronder replica’s en namaakartikelen.
Als in de advertentie’s vermeld staat, dat het om replica/namaak gaat, dan kunt u deze tippen: Wanneer u dergelijke advertenties tegenkomt, kunt u onderaan de betreffende advertentie de reden aanklikken waarom de advertentie volgens u verwijderd zou moeten worden. Wij zullen de betreffende advertentie dan bekijken en waar mogelijk gepaste actie ondernemen.
Als uit de advertenties niet op te maken valt, dat het om replica/namaak gaat, dan mogen wij niet zomaar maatregelen nemen. Wij mogen - juridisch gezien - pas stappen ondernemen, nadat wij bewijsmateriaal hebben ontvangen, zoals voorafgaande e-mailconversaties, waaruit blijkt, dat het daadwerkelijk om een replica gaat. Mocht u over dergelijk bewijsmateriaal beschikken, dan ontvang ik graag een kopie hiervan.
Aan de hand hiervan kunnen wij dan het één en ander nader bekijken en eventuele gepaste maatregelen treffen.
Volgens mij is die brief (de tekst) vaker voorbij gekomen bij een van de vele andere draadjes over marktplaatsnepperds. Maar blijft nog steeds, wat vinden hun bewijs dat iets wel of niet een replica is, even afgezien van de genoemde email conversatie…
In de jaren zeventig was er al reclame over zuiver scheerwol. De slogan was:
“Liever naakt dan namaak”. Do I have to say more.:X Het wordt niet alleen tijd dat de nepzooi niet meer wordt gekocht. Ik probeer me te verplaatsen in zo’n figuur, wat kind of feeling does it bring when you’re wearing fake. Ik don’t wanna change with that. Het wordt ook tijd dat die neptroep wereldwijd wordt verboden. Als je een echte horlogeliefhebber bent spaar dan gewoon voor iets echts. Voor onder de
€ 750,00 is al veel moois te koop. Greetings Renato:~