Neppers

Ook ik heb 2 neppers deze jeugdzonde hebben velen met mij wel gemaakt ,je word er in het buitenland of op marktplaats wel mee overspoeld.
Vroeger ging ik alleen voor het uiterlijk en dat kwam bij een goede nepper aardig overheen .
Alleen 4min afweiking per dag daar kom je niet op tijd mee.
Ik raak ze sinds ik een seiko velatura en een sinn 903 heb niet meer aan,heb het nog wel eens geprobeerd maar dan gaan ze gauw weer af.
De wetenschap dat er een chinees pruts uurwerk in zit en de afwijking per dag dat houd mij tegen.
Met de velatura douche ik en hij draagt ondanks zijn grote gewicht ook erg comfortabel.
Kwaliteit zie je niet alleen kwa afwerking maar voel je ook kwa draagcomfort.
Misschien dat andere ook hun jeugdzondes willen opbiechten.

Jep, een krijgertje was een Panerai hommage (zonder merkvermelding op de plaat): werkte wel goed moet ik erbij zeggen en de afwerking was ook prima. Via dit forum heb ik 'm verkocht.
Onlangs heb ik ook een Steinhart Ocean 44 besteld: simpel gezegd een nep Sea Dweller, maar dan wel van goede kwaliteit.

Mijn salaris laat een echte niet toe (ik vind het echt het allermooiste klokje ooit) plus dat ik wat te lomp ben voor een horloge van een paar duizend euro al zou ik het geld hebben.

Een collega van me heeft een ‘tikkende’ Rolex met opschrift en al; dat vind ik wel echt triest…

Een nepper is begin deze eeuw een echte eye opener tot de horloge wereld voor me geweest. Dus ja het kan ook in het voordeel van een fabrikant uitpakken. Nu heb ik mooi een echte :slight_smile:
Maar ik zou me nu met een nepper of zo’n extreem op een bekend merk geinspireerd model kapot schamen.

Heb nog nooit een ‘echte’ nepper gehad, maar wel een Alpha.
De ene vind het wel een nepper, de ander niet, maar voor mij is het pas een nepper als de naam van het oorspronkelijke merk er ook op staat.
Dit was een neppe/homage van de Planet Ocean.
Inmiddels verkocht omdat ik hem niet droeg, maar ik had er niet echt moeite mee.

hier is alles, maar dan ook alles op dit forum al over gezegd, geschreeuwd en geschreven…

+1

Heb mijn “jeugdzonde” hier al eens opgebiecht

jeugdzonde
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,50177,50588#msg-50588

yep, maar ik blijf het leuk vinden om de discussie af en zoe weer eens langs te zien komen.

P.S. het is nu nog een beetje vroeg voor chips en bier…

Als je hommages als zondigen zou meetellen, dan zou 't mijn eerste automaat duikerlook van Junghans em zijn. Die had wat weg van een Sub.

Mijn echte zondiging was in Hong Kong op zo een markt. Als knulletje mocht ik de laatste week zelf doorbrengen in de grote stad en kreeg een zak met centjes mee. Hadden ze beter niet kunnen doen :wink: Was toen namelijk erg nieuwsgierig naar die replicas van Rolex. Net echt en niet zo duur. Maar wat is niet zo duur? Ik wist toen nog helemaal niks van dat spul af en kon ook helemaal niets afdingen. Dus had veels te veel voor betaald. Ik weet niet hoeveel meer, maar iets van 600-800 HKD. Terug in Nederland stoer doen in de klas. Dat was de eerste en laatste keer dat ik een nepperd kocht om ermee te pochen.

Daarna nog een keer een Panerai gekocht (voor de hele hype). Ik kende het merk ook niet, maar vond die beugel wel stoer. Jaren later kwam ik pas meer te weten over het merk, toen iemand binnen de familie de zijne liet zien en me er meer over vertelde. Toen ging er een lampje branden… hey… zoiets heb ik ergens in mijn kast liggen :stuck_out_tongue:

Daarna nog Seamaster GMT gekocht, omdat ik deze variant wel interessant vond. Bij de dealer was de klik er niet gelijk. Maar uiteindelijk na het dragen van de replicas toch uit dat de dikke kast de elegantie van het model verstoorde. Mijn chrono is dikker, maar die heeft door de chrono wijzerplaat toch een andere… stoere look. Daar vond ik de dikte wel bij passen.
Verder vond ik derde/GMT wijzer ook niks. Twijfel daarom ook nog wat over de GMT limited van dit jaar.
Nu we toch aan het biechten zijn;), kan me herinneren dat ik met deze klokjes ook een keertje heb zich pochen.

Verder vorig jaar gezondigd met 2 replicas die ik puur voor mijn interesse in 't uurwerk had kocht. 1 karroussel en 1 tourbillon.

En de laatste keer was voor de aanschaf van mijn Rolex Seadweller. Ik was toen naarstig op zoek naar dit ouwe model, maar overal hadden ze alleen de Deepsea. Ze hebben geen voorraand, alleen boekjes waarin je de modellen kan zien. Heb je iets gevonden, dan gaan ze naar 't magazijn voor je bellen. Eindelijk bij 1 zaakje zouden ze em misschien nog wel hebben. Dus ik een kwartier wachten en babbelen met de verkoopster. Komt de loopjongen aangehold met… een Deepsea :stuck_out_tongue:
Dus ik weer in de boekjes het verschil uitleggen en de dame weer bellen. Jaja, ze hebben die ook wel. Dus weer wachten, terwijl de tijd begon te dringen. En eindelijk kwam ie terug. En ja hoor, niet die overpompte kast en geen bedrukte binnenring. Ik had de prijs tijdens het wachten al omlaag gekrikt. Gauw betalen en gaan met die banaan.
Thuis na het uitpakken van de bagage ging ik er ff goed voor zitten en wat zie ik daar. 3900m?!? Kijk ik even beter, staat er onder Oyster waaremp de print DEEPSEA. In m’n haast overheen gekeken. Eigen schuld dikke bult.

Ik heb die 3 WIS gegroetjes van hharry zo te zien hard nodig…

Helaas heb ik me aan het kopen van nepperts ook schuldig gemaakt, maarrrrrr dat was voor dat ik lid werd van dit geweldige forum.
Schamen doe ik mij er niet voor ook al heb ik er een stuk of vijf.
Wel allemaal goedkope nepperts uit china en niet uit turkije en ik moet toch even zeggen dat ze er zeer goed uitzien en het al jaren doen dus de algemene aanname dat het troep is durf ik bij deze te betwijfelen.
Maar goed dat zijn zonden die je maakt voordat je je bezig gaat houden met het echte spul.
Dus die fakefase ben ik voorbij.
Ik wil best fotos plaatsen maar dan wordt ik geroyeerd ben ik bang, het forum is voor mij toch wel belangrijk.
Hommages heb ik ook wel een paar maar dat zijn gewoon slimmere fakes, dus die koop ik ook niet meer.
Ja, wat moet ik nog meer zeggen, waarschijnlijk is alles wat uit China komt gekopieerd maar het wordt wel de grootste economie waar we rekening mee moeten houden.

groetjes Lenno