Net binnen :D

Mijn allereerste Seiko is zojuist uit Spanje aangekomen :smiley:
Snap alleen nog niet hoe je hem aan de praat krijgt :sunglasses:
Later deze week gaat hij weer op reis voor een service/opknapbeurt.
Nu eerst op zoek naar een originele Fishbone band.

mvg, Frans

Het is een automaat, 6138 cal.
Gewoon bewegen/schudden dus!

Bernard Schreef:

Het is een automaat, 6138 cal.
Gewoon bewegen/schudden dus!

Hèhè zover was ik ook al, ik heb 'm als lopend gekocht maar ik weeg bijna een ons nu maar nog geen resultaat. Tachy werkt wel.

mvg, Frans

Hoi Frans,

Een bullhead kan ook opgewonden worden.

Indien de tachy wel werkt dan geeft dit aan dat het mechanisme werkt. Linker knop activeert en stopt de tijdmeting, de rehterknop zet de wijzertjes terug op ‘0’.

Een bullhead heeft geen gewone seconden wijzer. Dit wil zeggen je ziet hem niet lopen, alleen de uur en minuten wijzer bewegen als de chronograaf stil staat.

Zoals ik jou begrijp loopt de tijd echter neit mee, klopt dat?

Groet,

Marc

Ik laat de chrono meestal gewoon meelopen. Dan zie je hem lopen, is ook beter voor het mechanisme heb ik me laten vertellen. Er hoeft tenminste niet constant iets tegengehouden te worden.

De chrono functie heeft het even gedaan maar werkt nu ook niet meer. Hij windt wel op maar loopt gewoon niet. Ik stop er maar mee, ik verwacht de andere chrono ook een dezer dagen en dan stuur ik ze alle twee tegelijk voor inspectie/reparatie naar Richard. Ik hoor het dan wel (is wel een kleine domper).
Dank jullie wel voor de adviezen, heb gelukkig nog wel iets ander leuks om naar uit te kijken (de black monster van Henrik) :smiley:

mvg, Frans

Evengoed gefeliciteerd! Het zal vast wel goedkomen.
Het is trouwens een mooi exemplaar, zo te zien(tu)
Ik zou toch even contact met de verkoper opnemen.
Wie weet wat er in het vat zit:)

Hallo Frans.
Mooie uitvoering,ziet er goed uit, zal wel een kleinigheid zijn en dan loopt ie weer.
Is die van Speedmaster uit Spanje?
Die doen anders niet moeilijk .
groeten
jack

Mooie Bullhead (tu)

De zwart blauwe versie vind ik toch het mooist.

Wie is Richard :sunglasses:

Ik heb het horloge van speedtimercollection en denk dat het een kleinigheid is.
Heb wel een goede feedback gegeven omdat ik denk dat het niet expres defect is gestuurd. Heb ze wel een berichtje gestuurd dat het horloge niet functioneert en voorgesteld om evt. de kosten te delen. Ben reuze benieuwd naar hun reactie.

mvg, Frans

2006 Schreef:

Mooie Bullhead (tu)

De zwart blauwe versie vind ik toch het mooist.

Wie is Richard :sunglasses:

Dat vind ik ook vandaar mijn speurtocht (allemaal te danken aan de Seikofielen op dit forum die mij geïnfecteerd hebben) :wink:
Ik dacht dat Richard een welbekend iemand was op dit forum maar van achteren heet hij Askham en hij woont in Breda. Heb hem “doorgelicht” op zijn blog The Watch Spot, hèhè :smiley:

mvg, Frans

ps. Heb net de Fishbone gekocht op de Bay zal alleen wel ff moeten wachten want hij moet uit HongKong komen :S

Vette klok (tu)

Veel plezier!

Frans53 Schreef:

Ik heb het horloge van speedtimercollection en
denk dat het een kleinigheid is.
Heb wel een goede feedback gegeven omdat ik denk
dat het niet expres defect is gestuurd. Heb ze wel
een berichtje gestuurd dat het horloge niet
functioneert en voorgesteld om evt. de kosten te
delen. Ben reuze benieuwd naar hun reactie.

mvg, Frans

Staat bij hen altijd in de beschrijving:

“we weten niet zeker of de chronofuncties werken”

2006 Schreef:

Frans53 Schreef:


Ik heb het horloge van speedtimercollection en
denk dat het een kleinigheid is.
Heb wel een goede feedback gegeven omdat ik
denk
dat het niet expres defect is gestuurd. Heb ze
wel
een berichtje gestuurd dat het horloge niet
functioneert en voorgesteld om evt. de kosten
te
delen. Ben reuze benieuwd naar hun reactie.

mvg, Frans

Staat bij hen altijd in de beschrijving:

“we weten niet zeker of de chronofuncties werken”

Ik heb net bericht terug gekregen.
Bij dit horloge stond dat het in werkende conditie was. Helaas werkt er niets (meer). Ik mag het horloge terug sturen dan krijg ik mijn geld terug hetgeen ik een prima service vind. Meebetalen aan de reparatie doen ze niet en dat kan ik wel begrijpen. Ik heb besloten om hem te houden en de pech te accepteren, hij ziet er van buiten erg mooi uit met geen beschadigingen die zichtbaar zijn.
Ik was toch al van plan hem helemaal te laten checken hetgeen ik met al mijn aangeschafte vintages doe. Gewoon een geval van mazzel met een klein beetje pech :wink:

mvg, Frans