Net binnen, een Fiat uit Frankrijk?

Gokje, ik werd nogal verliefd op de plaat en de wijzers. Kapot, niet lopend. Pen ankertje of zo dacht ik.
Zo kwam ie aan, envelop uit Frankrijk.


Gelukkig niet heel klein.

Uurwerk is dus best mooi, balans was te ver naar één kant gedraaid, waardoor ie als het ware het anker naar één kant drukte. Allemaal geblokkeerd dus. Makkelijk te maken, later eens fatsoenlijk schoon maken. (Balans even los maken en weer goed terug zetten.)


(Geen idee wat voor uurwerk het is)

Die blauwe rommel nog ff weg gehaald.

48 likes

leuk !!

1 like

Nou nog een sexy bandje erop en je hebt een strak horloge…vind hem wel mooi zo.

1 like

Mooie wijzerplaat, ik snap wel dat je daarop viel.

1 like

Vind hem erg leuk en goed dat die ook alweer aan de praat is.

1 like

Mooie aanwinst Martijn, uurwerkje straalt degelijkheid en kwaliteit uit. Op die wijzers zou ik trouwens ook verliefd kunnen worden… En kroontje heeft nog mooie scherpe tandjes. Al met al, goede smaak hoor
Sluit mooi aan bij de aanwinst van @Jurtz :ok_hand:

2 likes

Mijn beste,

Een wel héél bewonderenswaardig horloge!!
Zéér apart!!
Ik wens je er een gelouterde tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Lumen nog van de radio actieve soort?

Goeie, ga ik straks ff checken.

@hendrik geen Radium, dan was de wijzer helemaal naar rechts gegaan, ik denk eerder tritium of zo, aangezien het materiaal ook reageert op licht.

1 like

Erg leuk horloge. Mooie vondst. Proficiat.

1 like

Ziet er erg leuk uit.

1 like

Ben ook altijd op zoek naar Fiat horloges maar deze laten lopen omdat ik dacht dat het radium was en daar weiger ik aan te sleutelen.
Veel plezier met de aanwinst. :+1:

Heb ik weer mazzel :slight_smile:
Ik ben heel voorzichtig met radium horloges, zolang je geen loslatend materiaal binnen krijgt of een paar wijzerplaten af likt zit je wel goed.

4 likes

:joy:

Wil niet zeggen dat ik je overboden zou hebben, zou er ook geen schokkend bedrag voor geboden hebben. :sweat_smile:

Heb zelf deze liggen, met een gebroken veer:

3 likes

Mooi wijzerplaat, geniet ervan!

1 like

Ook een mooie, geen idee dat het een merk was! (voor horloges)
Een veer van het juiste formaat is vast wel te vinden.
Ik was trouwens op deze aan het bieden:

Is hem niet geworden trouwens. En dan klik ik altijd ook even op “andere items van verkoper”.

Wat sprak je in het bijzonder aan in de Mido? Is het een bijzonder model of ditto uurwerk?
Pure nieuwschierigheid, omdat ik de plaat zoveel patina vind hebben :slight_smile:

Mja, ik denk een leuk bumper uurwerk. Beetje ongericht aan het zoeken geweest.