Afgelopen zaterdag heb ik een nieuw horloge mogen ontvangen vanuit India, gewonnen via Ebay, een HMT Pilot.
Hmt is een indisch bedrijf, Hindustan Machine Tools, en maakt de uurwerken ook volledig in house. Ze zijn gebaseerd op een Citizen uurwerk en zijn 17 jewels. Tot nu toe loopt het uurwerk goed, niks op aan te merken!
Ik vind het persoonlijk een schitterend horloge en hij ziet er werkelijk uit als gloednieuw! Volgens de verkoper is hij echter al zo’n 30 jaar oud. Geen idee of dit klopt, maar ik weet wel dat het geen recente is. De nieuwe modellen hebben namelijk een klik deksel, waar deze nog een geschroefde deksel heeft voor het uurwerk.
Het zijn leuke betaalbare (vintage) horloges van relatief goede kwaliteit, dus echte aanraders Je merkt wel dat ze wat luider tikken dan andere horloges, maar dat mag de pret niet drukken
Als het goed is komt er een dezer dagen nog een hmt binnen, een jawan (military). (ik was weer eens iets te enthousiast via Ebay…:+) en nog een Allwyn (ook een indisch merk), een Emit, een citizen en nog een wostok. Dus er komt weer zat binnen de komende weken >X
Maargoed, die zal ik natuurlijk ook allemaal laten zien zodra ze binnen zijn.
Maar genoeg tekst, hier wat foto’s van de Hmt Pilot!
Ik heb ook 2 HMT horloges. Niks mis mee, ze lopen goed op tijd. Ze zijn inderdaad vrij luidruchtig, maar dat is mijns inziens te wijten aan het materiaal van de kast dat wellicht wat aan de dunne kant is.
Verder zou het fijner zijn als ze een paar mm groter zouden zijn.
Leuk, maar helaas een beetje aan de kleine kant. Afgelopen jaar is op WUS een project geweest waarbij ze de witte versie nieuw leven ingeblazen hebben.
Op een bund is het goed te doen
Dankje! Ik heb expres gewacht met de foto’s tot ik eindelijk wat mooie foto’s kon maken Dan komt het horloge tenminste ook echt tot zijn recht in mijn ogen.
De band is een beetje stug, maar dat is denk ik ook nog deels de nieuwigheid. Ik zit er wel aan te denken er een nieuwe band aan te zetten, met krokodillenprint. Maar daar moet ik nog even voor kijken. De huidige band is overigens ook niet een originele hmt band.
@de rest:
Bedankt allemaal! Ik ben ook echt tevreden met m’n foto’s en het horloge uiteraard! Toch niet slecht voor een mobiele telefoon (
Leuk, maar helaas een beetje aan de kleine kant.
Afgelopen jaar is op WUS een project geweest
waarbij ze de witte versie nieuw leven ingeblazen
hebben.
Op een bund is het goed te doen
Die witte plaat is ook echt schitterend! (tu) Prachtig horloge zo.
Ik heb vaak de pech dat ik kleine polsen heb (omtrek is zo’n 16,5cm maar ook gewoon smal), maar met vintage horloges is dat meer een geluk. Het horloge is wat aan de kleinere kant maar zeker niet te klein om mooi te dragen in mijn ogen. Ik zal morgen eens kijken voor een wrist-shot, maar het horloge past mooi om mijn pols. Zeker niet te klein gelukkig
De maat is overigens wel effe wennen als ik hem meteen na m’n nieuwe Seiko SKX007 om doe, dan is het wel even schakelen maar anders valt het reuze mee :+
Staat inmiddels al weer te koop op Ebay
herkende het bloemstukje onmiddellijk!
Hendrik
Ja klopt, ik wil hem toch maar verkopen aangezien ik echt veel te veel horloges krijg deze komende weken… Er komt namelijk een dezer dagen een andere hmt binnen. Voor de juiste prijs doe ik hem toch maar weg.
Hoewel hij eigenlijk wel verschrikkelijk mooi is, maar we zullen zien hoe het loopt…