Net binnen: Obris Morgan Explorer

Ondanks dat dit horloge al een aantal keer hier voorbij is gekomen :slight_smile:

Flinke hoop schakels eruit (6!)

Ik ben er erg tevreden mee. Draagt heerlijk, niet te zwaar en ondanks mijn smalle polsen draagt ie niet te groot

Mijn beste,

Proficiat!!
Een magnifiek horloge, dat zich mag verheugen in een tijdloze draagtijd.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

proficiat!

Gefeliciteerd, blijft een super mooi ding.

Gefeliciteerd! Prachtige klok! (tu)

Mooi en degelijk horloge ā€¦ geniet er van!

Das een mooie aanwinst, kerel!

Die bevalt me echt goed!

Is eigenlijk helemaal niet goedā€¦ word de lijst weer een ietsje langer :slight_smile:

Veel plezier ermee!!!

PS: Wat voor uurwerk zit erin? Een Miyota of een ETA?

Merci

Hoi luuk,

Bedankt voor je reactie :slight_smile:

Er zit een miyota 9015 in

Gister lag toch een factuur van Fedex in de bus, 44,10 aan BTW- en invoerrechten.

Part of the game natuurlijk, maar ondanks dat Obris een factuurbedrag van $90 vermeld vind ik het dan nog een vrij forse naheffing

Kreeg onlangs ook zoā€™n bedrag voor een bescheiden Seiko uit de VS aan mā€™n broek.
Stond ik behoorlijk van te kijken want de verzendkosten waren ook aan de ruime kant. Had een beetje het gevoel alsof ik dubbel belasting heb betaald over het horlogeā€¦
Maar op de bewuste website stond het wel duidelijk vermeld, dus het credo is goed lezen van tevoren, ik ben ondertussen wel minder happig geworden op bestellen in de VS of Aziƫ.

Ondanks dat Obris een factuurbedrag van $90 had vermeld heeft men de naheffing gebaseerd op een waarde van 160 euro, toch knap waar ze dat op baseren :slight_smile:

Ach ja, het is nog altijd goedkoper als via Benson (lastiger met garantie, maar ach)

Het slaat helemaal nergens op en het is volslagen willekeur van de douane. Ik moets laatst ook 30 euro afrekenen voor een bedrag van 66 euro. Geen factuurtje niks hoe de berekening in elkaar stak. Het was betalen of je krijgt je pakje niet. Het lijkt wel of er door de crisis steeds meer berekend wordt door de overheid.

dreski Schreef:

Het slaat helemaal nergens op en het is volslagen
willekeur van de douane. Ik moets laatst ook 30
euro afrekenen voor een bedrag van 66 euro. Geen
factuurtje niks hoe de berekening in elkaar stak.
Het was betalen of je krijgt je pakje niet. Het
lijkt wel of er door de crisis steeds meer
berekend wordt door de overheid.

Tja, hier ook een bestelling uit Hongkong van ā‚¬ 65,00 geen extra douanekosten.
Pakketje uit India ter waarde van ā‚¬ 1.000,00 douanekosten ā‚¬89,00 (meevaller dus) Lijkt idd op natte vingerwerk.
Maar ik houd het voorlopig op de EU, wordt me toch te tricky.
Of je moet van te voren het volle pond incalculeren en dan nog goedkoper uit zijn :slight_smile:

dreski Schreef:

Het slaat helemaal nergens op en het is volslagen
willekeur van de douane. Ik moets laatst ook 30
euro afrekenen voor een bedrag van 66 euro. Geen
factuurtje niks hoe de berekening in elkaar stak.
Het was betalen of je krijgt je pakje niet. Het
lijkt wel of er door de crisis steeds meer
berekend wordt door de overheid.

Zo iets had ik ook meegemaakt. Totaal niet meer in verhouding. Begrijp wel dat ze niet alle kleine pakketjes voorbij kunnen laten gaan, maar het moet wel in verhouding blijven.

Ai dat doet pijn. Met een rekening van ā‚¬17 van FedEx heb ik blijkbaar geluk gehad :slight_smile:

Erik11 Schreef:

Ondanks dat Obris een factuurbedrag van $90 had
vermeld heeft men de naheffing gebaseerd op een
waarde van 160 euro, toch knap waar ze dat op
baseren :slight_smile:

Zo heb ik onlangs bezwaar aangetekend omdat ik ā‚¬ 20.- moet bij betalen op een aangegeven waarde van ā‚¬ USD 45.- en kreeg ik doodleuk een brief terug dat ze naar aanleiding van mijn ā€œontvang-historieā€ dus simpelweg aannamen dat het om een commerciele zending ging.
Ze kijken dus ook terug naar wat je in het verleden al ontvangen heb.
Mijn laatste zending uit de USA had ik naar mijn werk laten sturen en dat was er binnen 1 week en zonder problemen. Ik heb het gevoel dat je af en toe een ander adres moet moet nemen om zendingen naar toe te laten sturen, althans waar het zendingen uit b.v. de USA of Aziƫ betreft.

Mooie Obris trouwens Erik, geniet ervan.

Erik11 Schreef:

Gister lag toch een factuur van Fedex in de bus,
44,10 aan BTW- en invoerrechten.

Part of the game natuurlijk, maar ondanks dat
Obris een factuurbedrag van $90 vermeld vind ik
het dan nog een vrij forse naheffing

Belachelijk. Ik had ā€˜slechtsā€™ ā‚¬17,64 naheffing en hetzelfde bedrag op het pakketje vermeld staan.

Ziet er uit als een mooie solide duiker. Benieuwd hoe hij bevalt (tu)

Mooi horloge. Als ze de 30 om gaan draaien en de lug-size naar 22mm brengen koop ik hem ook. Helaas zal dat nooit gebeuren.

Mooie klok!(tu)

Ziet er super solide uit.

Ik ga dit merk eens checken.
Wat is de bezel diameter?
Lijkt mij een flinke jongen.

Grt,

Drex