Vanmiddag lag er een pakketje uit Japan op tafel. Na ongeveer twee weken in huis: de Seiko Alpinist! Ik was erg blij dat mijn vrouw vandaag thuis werkt. Scheelt me weer een halve dag (tu) (Mijn pakketbezorger komt 's avonds altijd nog een keer als ik overdag weg ben).
Eerst indruk: groter dan ik vermoedde: de 39mm zijn zeker niet te klein uitgevallen. De band is kortweg ‘ruk’. Zit gewoon niet lekker. Maar ik draag 'm toch niet aan een leren band. Ik heb al een stalen band op de kop getikt, maar voorlopig natuurlijk aan een nato (wat anders…). De bedoeling is uiteindelijk een olijfgroene ZeroZero van Gasgasbones. Andere opvallende zaken: de tweede kroon verdraait de kompasschaal. itt een Seiko Atlas (en oudere Alpinist-modellen) draait deze kroon lekker zwaar, waardoor de schaal niet vanzelf verdraait. Verder: dit horloge heeft gewone springbars! Niet de ‘fatbars’ die we gewoonlijk van Seiko gewend zijn!
Enfin, een serie foto’s, vers uit de doos. Op een van de eerste foto’s zie je de beschermfolie nog op het glaasje zitten. Op de laatste foto het serienummer: 22xxxx: factory fresh, zoals dat heet!
Nice! Dit horloge staat nog steeds op mijn wannahaves lijst. Ik kijk regelmatig naar dit filmpje en moet dan even mijn buro met keukenpapier reinigen van het kwijlen. Gefeliciteerd!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=wwq703QkELk[/video]
Schitterende klok - een van de weinigen met een groene wijzerplaat, die ook echt mooi is.
1 bedenking echter ( ik heb hem ook gehad ): Die goudkleurige opgelegde indexen en cijfers zijn moeilijk af te lezen; ze schitteren haast altijd en zijn slechts onder een bepaalde hoek af te lezen.
Maar ja, dat moet je er bij nemen.
Ik heb ook een Breitling met zulke cijfers en die heeft eveneens last van dit euvel…
mooi hoor (tu) met die groene plaat zou het zo maar mijn eerste Seiko kunnen worden… zag hem op de laatste Rikketik bij een ander forumlid. Prachtig!
Veel plezier er mee.