Net binnen: Seiko Goldfeather

Net binnen gekregen een mooie Seiko Goldfeather, horlogeband op de foto’s is tijdelijk er moet nog even een 20mm band aangezet worden.

En dan zeggen sommigen wel eens dat Seiko geen mooie horloges maakt…
Wat een pracht, echt heel mooi (tu)

Van harte proficiat!

mvg

In een woord schitterend! En de jury kent natuurlijk extra punten toe voor het leuke Seikosha-uurwerk. (tu)

Wauw!!

Mooie klassiek horloge, uurwerkje ook prachtig en van hoge kwaliteit. Kijk maar naar de 25 stenen, wat enorm veel is voor een handopgewonden uurwerk, omdat het met 17 stenen al volledig gesteend is. Dekstenen met schokdemping op enkele van de tandwielkasten(anker en derderad). Dat zie je ook bij Rolex, dus dat zegt wel iets.

Las tot 3x toe ‘Seiko Godfather’…

Erg klassiek ogend horloge, hoor! Hoe dun is deze precies?

Wellicht een wat algemenere vraag, maar is Goldfeather een sub-“merk”/gradatie in de zin van King Seiko of Lordmatic, of zijn die laatste weer een aanduiding van speciale techniek (hi-beat)?

Zo, dat is een mooie klok!(tu)
Heeft wel een vrij hoog Max Bill-gehalte. Maar dat is niet per se een nadeel.
Veel plezier ermee!

Kijk: eindelijk eens een MOOIE Seiko.
Proficiat!

Ja dat Max Bill gehalte klopt qua uitstraling wel een beetje. Dit is ook wel de stijl waarin ik horloges zoek.Ik hou van simpele wijzerplaten. Echter als ik deze Seiko naast mijn Junghans horloges leg zit er toch een behoorlijk verschil tussen. De kast is al heel anders mede door de langere lugs en de wijzerplaat van de Seiko heeft in het licht een soort two-tone effect, normaal lijkt het zilverachtig maar in het licht veranderd dit onder een bepaalde hoek continu in een licht gouden uitstraling.

Dat is een mooie klok.(tu)
Lange tijd het dunste Japanse uurwerkje, daarna nam Citizen het stokje over.

Ben gepast jaloers;)

Veel draagplezier!

Werkelijk prachtig! Proficiat (tu)

heel mooi! Ik heb ook één, waarvan de wijzerplaat helaas is “gerestaureerd”…

Heul erg mooi. :slight_smile:

Wàt een ragfijn horloge, fantastisch!

Heel erg mooi zeg! Bravo (tu)

Heel mooi en stijlvol!

Erg mooi! Uit welk jaar is dat horloge?

Weer een bewijs dat SEIKO een top merk is :z :)-D:~

volgens het serienummer is deze gemaakt in oktober 1962.