Allebei prachtig maar voor een pols van 16,8cm omtrek echt te groot.
Ik vraag me af of je jezelf een plezier gaat doen met een dresswatch. Dus misschien een B09? Nog steeds netjes, maar met een tikje meer présence en sportiviteit. En ook nog geld overhouden voor broodbeleg
Niet zo veel aan toe te voegen.
De beste keuzes van bovenstaande zijn wat mij betreft:
- de VC van @ElChueco
- de JLC van @Gosz
- de JLC master ultra thin moon in zwart, maar hij is dressier in wit
Maar als ik zelf zou mogen kiezen, zou ik de voor mij ultimate dresser kiezen:
de Grand Seiko SBGY003: handwinder spring drive met cocktail dial. Tweede hands zeker te vinden binnen budget:
Succes met je zoektocht!
Edit: even plaatje moeten aanpassen
Ik wilde net opperen of een VC niet te vinden is voor dat budget niet dus. Geef die van jou gewoon weg voor 11k joh
Maar niet doen.
Die JLC is erg funky zeg met die wijzers en indexen. Heb je een model nr. en/of linkje voor me?
Omega de ville of een aqua terra shades 38mm?
Eens, op een 19cm pols onder je jas in de bergen is het niet een opvallend horloge. Op een 16,8cm pols bij een overhemd op kantoor daarentegen…
Zo dichtbij en toch zo ver weg…
10 mille voor een stalen Seiko
Dat is waar het fout gaat.
Is u topicstarter?
Blijf dat een hoop geld vinden voor een valjoux 7751.
“kan geen JLC tegenop”. Deze VC bijzonder fraai maar die JLC van @Gosz mag er ook zijn. Als ik zou mogen kiezen zou ik het nog niet zo 123 weten. Moeilijk.
Ja dat helpt niet inderdaad. Ik ben maar een beetje af gegaan op de genoemde JLC als richting. Samen met het budget, ‘volwassen’ en de topic titel kom ik dan op dress watch in rosé of witgoud. En TS reageert vooral op dit genre ook…
Stel, die 39mm mag naar 40mm want korte lug 2 lug. Meteorite jlc trouwens 39mm.
Overtreffen dan onderstaande veel van de andere opties?
Geen horloges die ik zomaar even ergens pas helaas dus ervaringen zijn welkom.
Uit deze 3 zou ik gaan voor de JLC’s. En dan eerder voor de blauwe omdat ik denk dat op termijn die wijzerplaat mij langer blijft aanspreken, mede door de sunburst. Ik zou bang zijn dat de meteorite nu wel leuk is, maar wellich op termijn minder…
Ik snap het dilemma, in 39 en 40MM is de keuze vele malen groter.
Op een pols van 16.5 a 17 gaat dat gewoon niet werken.
Dat dus.
Maar het blijft een duivels dilemma.
Lange, Patek, Jaeger, Vacheron, Cartier, Omega etc heb ik gepast en overwogen.
De H1 veegt de vloer aan met ze allemaal, niet vanwege design of looks of whateva.
Maar vanwege ultiem draag genot.
Een net dressy horloge is 35 t/m 38mm.
Een Calatrava een optie? Verder zijn de Breguet’s van hierboven ook wel serieuze knapperds! Schitterend, en draagt zo comfortabel.
Welke van de 2?
Haha precies wat ik dacht