Net leuke vintage chrono van marktplaats geplukt

Cal 7734 Valjoux 40mm x 44mm

ziet er goed uit zeg!

Welk caliber is dit?

staat boven de plaatjes … LEZEN!!! … niet alleen plaatjes kijken :-))

:z

Da’s inderdaad een mooie.

kheppum gezien.tsjing tsjing, maar wel een mooie.een v en deejert met goed uurwerk?

plezier ervan!

Fraai ontwerp!

gr

vncnt

een v en deejert … werden ze daar verkocht of ? …
155 euro incl. verzenden vind ik een nette prijs.
die vintage (wat grotere) modellen lijken best populair.

Rick Schreef:

een v en deejert … werden ze daar verkocht of ?

155 euro incl. verzenden vind ik een nette prijs.
die vintage (wat grotere) modellen lijken best
populair.

Ik heb natuurlijk niet veel verstand van horloge`s maar ik weet niet beter of velona was het huismerk van v&d. Maar kijk, dit uurwerk is mooi en van een boven v&d achtig gehalte asje ut mij vraagt. Laat de kenners daar maar over aant woord. ik ben eigenlijk ook wel sgiewnierich of deze ook bij v&d verkocht werden of dat ze toch bij wat gerenomeerdere chops van de hand gingen?!

Maar ik vind hem nog steeds mooi! :slight_smile:

volgens mij is het oost-duits …???

Rick Schreef:

volgens mij is het oost-duits …???

Beter dan frans…duitsch…!

Fraaie klok! Ken Velona idd als het huismerk van V&D in de jaren '70/'80. Ben verbaasd zo’n mooie vintage te zien van dit merk. Veel plezier ermee!(tu)

:-))))

Hele mooie(tu) Ik ken Velona ook van V&D, was inderdaad het huismerk in de jaren '70/'80. Dat er ook heel mooie exemplaren tussen de grijze muizen zaten, bewijst deze wel!

http://translate.google.com/translate?hl=es&langpair=es|nl&u=http://70swatchesgallery.wordpress.com/

Mooie chrono :slight_smile:

Ik heb het vergulde Velona horloge van mijn opa, ook van de V&D dus, maar er tikt een hele mooie ETA automaat in. :slight_smile: Opa zat redelijk goed in de centen, dus bezuinigde hij ook niet echt op zijn horloges. (smaak is weer wat anders natuurlijk…)

Leuke aanwinst(tu) En inderdaad: Velona was het huismerk van V&D. Ik heb daar in 1974/75 een jaartje op de horlogeafdeling gewerkt. Voor zover ik me kan herinneren zaten er toen geen chronografen in de Velona collectie.

Een mooie oogst! Een mooie kastvorm in combinatie met de sportief ogende wijzerplaat.

Veel plezier ervan.

Groet,
Mark