Ik heb al een enkele vraag hier gepost, maar had me nog niet voorgesteld. Dus maar even doen.
Ik ben Patrick, woon in Haarlem en was een tijdje op zoek naar een horloge waar ik echt een klik mee heb. Om de een of andere reden wilde dat maar niet lukken.
Ondertussen denk ik er uit te zijn. Het moeten meerdere horloges worden. Op dit moment is dit het wenslijstje en in volgorde van aanschaf.
Een Seiko SNZF13, en als die niet vinden is dan maar een SNZF17. Bij voorkeur de J versie (denk ik).
Een Seiko SKX009, ook hier bijvoorkeur de J versie.
Een Junghans Max Bill, weet nog niet welke. Ik vind de chronoscoop het mooiste, maar dat is ook de duurste.
En ik wil nog zoiets als een Tag Heuer Carrera Calibre 16 Chronograph.
De Seiko’s gaan binnenkort gekocht worden.
Wat heb ik nu ? Niets bijzonders.
Een Seiko Arctura Kinetic (defect, dilemma of ik hem laat repareren)
Een U-Boat (gaat in de verkoop op MP)
Een Boss Orange (niets bijzonders maar ik heb er wel en klik mee.
En een Swatch (beetje een miskoop, ik heb er niets mee, maar draag hem nog wel)
Het horlogeforum bevalt me prima. Ik moet zeggen dat ik wel verbaasd ben over de onderlinge handel en de snelheid daarvan.
Hoe bedoel je, je hebt nu niks bijzonders? Schaam je vooral niet voor waar het allemaal mee begint hoor! Ik kreeg 4 jaar geleden een automatische Armani van mijn schoonouders en vrouw. Heel mooi ding, nog altijd, maar die staat niet op hetzelfde niveau als andere horloges die ik heb leren ontdekken.
Wie het kleine niet eert… en we hebben niet allemaal de kennis en de poen om gelijk raak te schieten.
Welkom op ons mooie forum en ik kijk uit naar je toekomstige posts.
Leuk!!
Weer een enthousiast horloge-passionist er bij!!
Van harte welkom dan ook binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum.
Een horloge beminnelijk forum voor,
de oudere jongere en de jongere oudere.
Niet zo bescheiden. Ieder prijssegment heeft pareltjes en gedrochten. Ik snap niet wat mensen hebben met het koppelen van kwaliteit aan prijs. Een voorbeeld: Hodinkee brengt gisteren wederem een gelimiteerd horloge uit. Veel te snel achter de “LE” Primero die alleen aan vriendjes is verkocht, maar dat daargelaten. Ze vragen een bizarre hoeveelheid geld terwijl er speculaties zijn over de kast. Sommige insiders beweren dat de kast uit China komt en voor een paar Euro wordt gemaakt. Waarschijnlijk pisbakken-staal wat niet op kan tegen jouw toekomstige SKX009. Price-wise zeker niet in ieder geval. De Nomos kostte $2,560.00. Wel een in-house uurwerk trouwens.
Een Swatch. Prima toch, prijs-kwaliteit is gewoon eerlijk en een System 51 heeft de nodige waardering opgebouwd.
Welkom en veel plezier hier Patrick. Tip, kijk even op Ebay of elders voor een capacitor voor de Kinetic (als dat het probleem is). Kost niet veel en als je een beetje handig bent kun je deze zelf verwisselen (zie filmpje youtube). Mocht je het verkloten, geen probleem als je hem toch niet wilde laten maken qua restwaarde en heb je weer wat geleerd
Ik ben het helemaal met @Motormuis eens. Schaam je niet voor de horloges die je nu al hebt . Vergelijk dit niet met mensen die een Rolex hebben of een Breitling. Plaats foto’s van je collectie en wees er trots op! Ik vind bijvoorbeeld een U-boat een super dik horloge. En ook al ben ik geen Seiko fan, er zitten zeer interessante en mooie exemplaren tussen!
Ik weet nog wel dat ik ooit een Invicta duikhorloge kocht, mijn eerste automaat en hierna kreeg ik een horloge virus .