Never change a winning team? Bracelet alternatieven...

Driemaal is scheepsrecht zeggen ze wel eens.
Mijn eerst (gemodde) 1st gen monster kwam zonder stalen horlogeband en werd op nylon gedragen.

Na vertrek van de eerste kwam er snel een 1st gen skx781 op staal.
De bracelet verdween echter meteen in de la, en het monster werd en wordt op (elastisch) nylon gedragen.

Er volgde rap een derde, de 3rd gen coral blue op staal. En dit keer bleef de bracelet er op.
En dat bevalt tot nu toe eigenlijk prima. :+1:

De bracelet voelt solide aan, en de is lekker breed (lugwidth is 20 mm, maar band is daarna meteen stukje breder). De gebrushde schakels met gepolijste linkstukje staat fijn. Nadeel is alleen het verspringen van de bandbreedte bij inkorten van de band. Oh, en wellicht het fijt dat er geen eindstukken zijn die op de kast aansluiten.
image

Een zeer fijne ervaring dus. Maar is dit de winning combinatie?

Of zijn er fijnere combinaties denkbaar?
Enter de Strapcode en andere varianten…

1. Super Engineer

Vergelijkbare bracelet op een coral blue versie

2. Hexad Oyster

3. Super Jubilee

4. Angus Oyster

En de…

5. Mesh
image

6. Beads Of Rice
image

**7. Razor-wire
image

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan?

    1. Standaard Monster bracelet
    1. Super Engineer
    1. Hexad Oyster
    1. Super Jubilee
    1. Angust Oyster
    1. Mesh
    1. BOR
    1. Razore wire

0 stemmers

2 likes

Ik heb gestemd op de standaard band. Ik vind de andere eigenlijk niet mooier en het is toch een flinke uitgave tov de prijs van het horloge zon nieuwe bracelet.

3 likes

Of ik het geld er voor over heb is een tweede. :wink:
Nu vooral aan het wikken en wegen wat mooi staat.

Was ooit fan van engineer/anvil, maar vind die nu te lomp voor de monster (gek genoeg).
De hexad oyster doet mij denken aan de marathon watch bracelet. Of die combi werkt met monster ben ik nog niet uit. De bracelets met gepolijste delen (jubilee en BOR) spreken mij nog het meest aan als alternatief.

Ik zeg ook de originele. En daarna de hexad oyster…

2 likes

ik vindt ze allemaal kunnen dus ik kan niet stemmen of wel? :thinking::+1:

1 like

Maken we daar een aparte categorie van :laughing:

1 like

Ik ken alleen de band van de gen1, hoewel deze mooi oogt, vind ik het horloge niet heel lekker dragen op deze band.
Aangezien mijn monster in zijn geheel een beadblast afwerking heeft blijft de band er op, maar mocht er iets anders op gaan, dan zou het een shark mesh, jubilee of bor worden.

1 like

Volgens mij verschilt de band tussen 1st en 3rd gen niet.
Zal vandaag eens de band van de skx781 opzoeken en vergelijken.

4rd gen verschilt wel met aansluitende endlinks en netjes verloop bij inkorten.
Past helaas niet op de eerdere generaties.

1 like

Hoe vind je de stock band dragen? Bij mij voelt het alsof hij klemt bij de overgang horloge/bandaanzet.

Vind 'm goed dragen. Misschien is het afhankelijk van de polsmaat?

Eindelijk de band van de oranje gen 1 monster er bij gepakt.
Is dus precies hetzelfde als gen 3 monster.

Ik draag de super engineer op de 1st gen.
Ten eerste omdat ik de originele strap zeer oncomfortabel vind, en ten tweede past de engineer volledig bij het stoere monster ontwerp!
Door het gewicht is de band ook mooi in balans met de horlogekast.

1 like

Ik heb gestemd op de originele, als 2e optie lijkt me een mesh ook wel tof :+1: maar dan wel een fijnere als hierboven geshowed.