New 2020: Longines Heritage Classic - Tuxedo

Maar de collumwheel is wel in de basis een 7750

Ziet er prima uit, met name de chrono!

Niet dat ik persé een punt wil maken maar een 7750 heeft niks met een colomwiel te maken. Een 7750 is een hevel bediende chronograaf ipv dmv een colomwiel. En deze Longines chrono heeft een DD module als chronograaf.

1 like

Ik zeg toch alleen dat het basiswerk het zelfde is van de collumwheel en de 7750, dus dat het basiswerk het zelfde is. De verdere chronograaf is anders idd.

Mijn voorkeur gaat toch naar de Heritage Classic, ondanks de wat lelijker afgesneden 6:

3 likes

Die bulls eye is wel serieus mooi zeg!

1 like

Volgens mij is er wat spraakverwarring. @automaatje bedoelt dat de column wheel chrono van Longines (die bijvoorbeeld in de bigeye zit), is gebaseerd op de ETA 7750. :+1:t2:

3 likes

Hoop dat 't nu duidelijk is :pray:

2 likes

Ah sorry, ik snap hem (loopt naar de koffieautomaat voor een dubbele espresso). Het zal de meeste klanten worst zijn, maar voor mij doet zo’n DD module afbreuk aan de chronograaf. Terwijl ze dus ook een colomwiel chrono hebben. Ik krijg het gevoel dat het een beetje een budget modelletje is. Dan is 3k nog knap geld.

2 likes

Eerste wat ik dacht.

En die is voor 600 vaak te koop bij de bijenkorf. Easy choise dan!

1 like

Naja dat is dus precies wat ik zo zonde vind ze hebben een mooie solide collumwheel in het assortiment en dan pakken ze een modulaire chrono :sob:

1 like

Strap size: 19mm

Jammer


2 likes

Precies :point_up_2:

Waar ken ik dat ontwerp toch v
 eh,

Kortom: Toch een totaal ander karakter, maar precies in m’n straatje. :slight_smile:

Maar waarom moeten ze zulke horloges altijd een veel te magere 30m WR geven? Waarom toch?

Oh. :slight_smile: Met dien verstande dat die laatste op een jaren 30 ontwerp van een auto is gebaseerd. :slight_smile:

Niet verkeerd. De rechter doeg me denken aan de Stowa Partitio, zo zonder ‘overhang’ van de wijzers.

Ik kijk ernaar en het doet me gelijk wel wat. Chapeau voor het terugbrengen van dit mooie stukje historie.

Hier word ik blij van. De waterdichtheid mag wel wat beter. Moet met de huidige technieken toch niet een probleem zijn.

Dat ben ik helemaal met je eens. Heb zelf 2 horloges met de 19 mm maat. Is altijd wat lastig om een goed passend bandje te krijgen.

1 like

Ko of slls berichten. Kan je ze laten maken.

Bedankt voor de tip. Deze namen kende ik al. Komen zeker in aanmerking voor de levering van een nieuw bandje.

1 like