New 2020: Longines Heritage Classic - Tuxedo

Ik word net wakker en zie groot het persbericht van de The Longines Heritage Classic Tuxedo Models.

A GLIMPSE INTO THE WILD PARTIES OF THE LATER 1940S

Longines offers two new models inspired by historical pieces with the typical aesthetics of the regained freedom of the late 1940s. You can easily imagine it on the wrist of partygoers at jazz clubs. They have been nicknamed “Tuxedo” by collectors, the contrast of black and white on their dial reminds us of the suits worn during the elegant and festive evenings of the time.

To respect the spirit of the original models, Longines has chosen here not to add the word “Automatic” on the dials. In keeping with the aim to create timepieces that are as faithful as possible to historical timepieces, there is also no date window on contemporary models, which are presented on semi-matt black leather straps, perfectly in keeping with the spirit of the era.

The Longines Heritage Classic – Tuxedo is available in two versions: a 3-hand model and a chronograph model.

LONGINES HERITAGE SMALL SECONDS 38.5MM TUXEDO / BULL’S EYE
Number: L2.330.4.93.0
Brand: Longines
Watch movement: Self winding mechanical movement beating at 25’200 vibrations per hour and providing 64 hours of power reserve.
Functions: Kleine secondewijzer
Power reserve: 64-uur
Case diameter: 38.5mm
Crystal: Saffier
Strap buckle: Doornsluiting
Strap size: 19mm
Water resistance: 30m = waterresistent
Prijs: 1.940 EUR

Ik ben er zelf erg enthousiast over! :grin: Wat jullie?

31 likes

Pfiew, even bang dat ze het flink zouden opblazen. Maar dit is best prima

4 likes

Eens. Die chrono lijkt naast die andere wel weer richting de 41 á 42 mm te gaan, wat ik dan wel teveel vind. Maar die sub seconds is zeker gaaf, ondanks de iets te beperkte WR. Dat kan echt wel beter tegenwoordig.

Die is 40.

1 like

Ik vind ze uitermate geslaagd.

1 like

Oh dat valt mee. :+1:
Op de foto hierboven lijkt het verschil veel groter.

1 like

Die Longines doet me direct denken aan de Junghans Meister Driver…

image

5 likes

Vooral die van 38,5 mm is heel geslaagd.

Ik vind ze allebei heel mooi. Ben alweer mijn horloge potje aan het tellen… :sweat_smile:

2 likes

Gaaf duo, ze zijn goed bezig daar bij Longines :+1:

1 like

Ben erg enthousiast over de rechter, mooie maat en vooral ook mooie plaat!

Ik heb niet heel veel met Longines, maar de laatste tijd hebben ze toch wel mijn aandacht weten te trekken met een aantal zeer geslaagde modellen. Dit zijn beide prachtige horloges, waarbij de small seconds zomaar in de collectie zou kunnen belanden voor de juiste prijs. Jammer dat het geen Oris of Hamilton is met een iets lagere prijs, dan had ik hem vandaag al besteld.

Heel geslaagd!
Heritage line van Longines kan ik sowieso wel waarderen

Die rechter is inderdaad erg mooi. Is het dezelfde kast en movement als deze? Ik ga toch maar overwegen om het spaar-varkentje te slachten…

:joy: mijn reactie sloeg trouwens op de titel van Longines: A glimpse into the wild party’s of the 40’s. Krijg gelijk jeuk van zulke aanprijzingen.

2 likes

Ze zijn ook met het achterdeksel trouw gebleven aan het origineel, want gewoon een klikdeksel. Jammer.

2 likes

Dit is vooral ingegeven door de niet aflatende belangstelling voor vintage. Zal nog wel even doorgaan denk ik.

Modulaire chronograaf :pensive: erg jammer had liever de collumwheel chrono (basis 7750) gezien…

Zelfde grootte en beiden de “heritage classic”, dus dat zal wel. Enige verschillen die ik kan ontdekken op de foto’s zijn de drilled lugs en een kleinere kroon op de tuxedo. Uurwerk is in ieder geval hetzelfde, dus met silicon balance spring :slight_smile:

Edit:
Na wat langer kijken naar de foto’s lijken de lugs op de tuxedo toch wat langer en dunner. Misschien toch niet dezelfde kast.

Lijkt erop dat dit alleen bij de chrono is

3 likes

Een 7750 is geen colomwiel chronograaf helaas. Prima verder natuurlijk.