New arrival: 5Y23-7079

New arrival: 5Y23-7079

De kenners, de die-hards, zij die bij het zien van een combinatie van letters, cijfers en wat
engelstalige kreten (de veel voorkomende geheimtaal op dit forum) direct weten waar het over gaat,
hoef ik nu niets meer te vertellen.
Alle anderen zal ik uit de doeken doen wat er vandaag bij mij in de bus is gegleden.

Onlangs een sniperbod scherpgesteld op een horloge van een type dat ik nog niet in mijn kistje had liggen.
In dat kistje zit van alles en ik merk dat ik er de laatste tijd nog maar een paar ècht van draag.

Dagelijkse tikkers zijn Steinhart’s Ocean-One:

en Glycine’s MLV,

en soms dan eens een digitale kwarts van Suunto of Junghans:


De rest komt maar zelden aan de beurt: heel soms mag Nivada mee op stap,
soms een ouwe Seikoduiker en incidenteel loop ik met een horloge op zak.


EĂ©ntje laat ik binnenkort servicen, een vintage Junghans Chronometer die ineens minuten per dag te hard loopt:


]

en verder vind ik het wel best.
Wordt dit ook voorlopig wel even het laatste “NA”-stukje dat ik hier schrijf.

Maar nu dan nog eentje voor de fun en hoogstwaarschijnlijk ook al gauw voor mijn dochter, een 5Y23-7079.
Een kwarts uit japan met aparte “hands”, gemaakt bij Seiko, niet zo groot, ik gok op 1988.
Je hebt ze ook van Ingersoll en die zien er ook nog aardig uit en zijn mechanisch, maar ja….Ingersoll rijmt op trol.
Bradley maakt ze ook en ik geloof dat er ook nog zoiets is van Rolex, geen idee of dat serieus en echt is.

Bent u al afgehaakt? Nee?
Dan komt hier het plaatje:

Het pakje:

Het uitpakken: geen omdoos, wel plastic en tape en daarin een lief zwart doosje-met-strik.


De 5Y32-7079 in volle glorie: de achterkant met het geheimschrift

De “Hands”:

En dan tenslotte de voorkant en een polsschot.


17 likes

:slight_smile:

Super! :+1:

Leuke collectie ook

Ah horloge van Robert Langdon gekocht?

Film en boekkenners herkennen hem vast ook?

Graal!

Mooi hoor, toffe Mickey M. !!! Leuke collectie! En een airman in de verzameling :smiley:

Mijn beste,

Een plausibele horloge opsomming,
met een kleurrijke finale!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Het eerste waar ik aan dacht.

Mooie collectie trouwens!

Super! Echt tof! Mooie collectie!

Veel draag plezier.

hij is gaaf :smiley:
enjoy !

Leuk klokje…

Ik moet bij Mickey Mouse Wijzerplaten altijd meteen terugdenken aan Police Academy, Waarin Zed (Bobcat Goldwaith) merkte dat zijn horloge het begeven had… "it was the last thing i stole before i became a Cop… "

ik aas nog steeds op een echte mooie bradley!!!

Leuk! :+1:

Het bandje past er goed bij!

Pink Panther, al was het alleen al om die onderkoelde jazz/big band deuntjes
die eronder zitten. :stuck_out_tongue:

Grt,