Toen ging ik door de knieën! Onweerstaanbaar lonkte het horloge vanaf het beeldscherm naar mij en ik riep: hebben, hebben, hebben! En bestelde hem.
Wat maakte dit horloge zo woest aantrekkelijk? Allereerst dat gebolde glas. Superb! De bling rondom het glas. Die zwarte wijzerplaat. De prachtige, verfijnde indices. Het fraaie datumvenster op de 3, precies het juiste formaat, precies het goede contrast. De slanke secondewijzer. De mooie afwerking. Het solide bandje, dat er prachtig op staat. De automaat plus de handwind plus hacking functie. Heerlijk, om de klok precies gelijk te zetten. ( De handwind en hacking zijn “nieuw” t.o.v. eerdere series van de Bambino.)
Wat wil ik liever niet noemen? De lengte van de wijzers: daar had wel een behoorlijk tikje bij gemogen. De vermelding water resistant op de wijzerplaat. Dertig meter is een bescheiden weerstandje, niet het vermelden waard. En het logo, hoewel op dit horloge niet al te nadrukkelijk, is niet moeders mooiste.
Eerste reactie van mijn schoonzoon: “ O, is dat een Max Bill van Junghans?” Nee, dus.
Toch maar een foto van de Junghans erbij.
Ja, die is werkelijk onvergelijkbaar mooi! Die 4 op de wijzerplaat, daar zou je toch je hele portemonnee voor willen uitschudden? Nee, ik niet, bovendien vind ik de Max Bill irl wat iel overkomen en vandaar mijn keus : de Bambino!
De specs:
Land van herkomst Japan
Kleur Zwart
Uurwerk Mechanisch: automatisch, handwind, hacking
Kaliber Orient Cal. F67(in house kaliber)
Automatisch Ja (loopt momenteel +15 seconden/dag, liggend, nieuw)
Reserve 40 uur
Datum Ja
Dikte 11.8mm
Lugs 21mm
Waterdichtheid 30m
Wijzerplaat Zwart
Materiaal kast Staal
Materiaal band Leer