New arrival: HMT, made in India

In een ander draadje was 'ie al aangekondigd.
Zojuist binnengekomen:

HMT “Military”
Leeftijd: onbekend
Diameter: 35 mm zonder kroon
Bandaanzet: 18 mm
Gewicht: 35 gram
Uurwerk: 17 steens paraschock handopwinder
Herkomst: made in India
Snel wat fotoos geschoten:




Niet veel bijzonders eigenlijk.
Gewoon een simpel handopwindertje.
De band is van bedenkelijke kwaliteit. Da’s geen punt want die is toch te kort.
Voorlopig even ten behoeve van het wristshot een te brede kevlar op er op geprutst.
Denk dat hier wel een groene nato op mag,

Weet iemand trouwens de codes op de achterkant te ontcijferen??

Mijn beste,

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert!!

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze militante rakker.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Er zijn ook veel positieve post m.b.t. dit horloge en merk op WUS.

Het merk schijnt een aftakking van West End Watch te zijn, oorspronkelijk de horlogeleverancier voor de Britse Kolonie-militairen.

Juist zijn de vermelding van:

  • W10 = General Purpose (specifiek landmacht)
  • Kraaiepoot = kenmerk britse leger (en voor deze kolonietroepen was is het model dunner en langer dan op de klokken van het Britse leger)

De rest is volgens mij fake. De 6645 geeft verwijst wel naar de richting van een NSN nummer, maar is niet geregistreerd.

Mooi! Van harte…

Groet
Mark

Ik vind hem wel wat hebben hoor. Maar als rechtgeaarde Glycine liefhebber vraag ik me af waarom je deze dan niet hebt genomen?
http://cgi.ebay.nl/Glycine-Combat-6-Automatic-3890-19-1-Uhr-Watch_W0QQitemZ370275549172QQcmdZViewItemQQptZDE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren?hash=item5636247ff4
Echt een mooie .:wink:

Gefeliciteerd, vind het een leuk klokje.

NSN lijkt me fake gezien je omschrijving en die van Marco-T, NSN dateert van midden jaren zeventig volgens mij. En ik dacht dat de Britse troepen toen al uit India verdwenen waren,
Ik wist niet dat HMT van WEW afstamde. Al met al, ook kloppen de nummers niet is het wel in lijn van een klokje uit de jaren vijftig en een fabrikant die toen dacht ik ook al actief was.

Leuk!!
Mijn vader heeft al een hele tijd een zakhorloge van HMT, ik neem aan ooit in India gekocht, loopt erg goed.