New Breitlings ... hate it or love it

Persoonlijk ben ik niet zo weg van de nieuwe stijl die Breitling heden ten dage blijkt aan te houden: minder verfijnd en rare “stencil” cijfers op de wijzerplaat.
Hier een voorbeeldje:

De Skyland ( vroeger Chrono Avenger ) en de new Seawolf.

En ter vergelijking: de vorige Seawolf:

Dit vindt ik ook een beetje tegenvallen vindt de zwarte nog de mooiste van de 2 maar tegen het oude model kunnen ze alle twee niet op

gr Pieter

Ben het helemaal met je eens.
Ben van huisuit toch al niet echt een Breitling-fan, dus hiermee gaan ze me zeker niet over de streep trekken.

Groeten,

Ron.

Als ze van die oude af moeten… geef mij die dan maar:) (liefst de gele!)

Die gele vind ik mooi. Iets voor mijn verlanglijstje. Ik kijk toch al wel rond naar horloges met een andere kleur dan normaal (zwart/wit/zilver/donkerblauw). Locman maakt o.a. mooie rode horloges, ook automaten.

Nou moet ik toegeven dat Breitling niet echt mijn merk is…Breitling heeft in mijn ogen een hoog Johnny gehalte!!
dus voor mijn is het Hate it!!

Greetz

Als Breitling fan moet ik er op wijzen, dat het niet alleen om de wijzerplaat gaat, maar om het totale concept. De wijzerplaat is een onderdeel daarvan en weliswaar niet onbelangrijk, immers het oog wil ook wat. Het blijft echter een kwestie van smaak.
Overigens vind ik de oude plaat ook mooier. Zelf heb ik de Super Ocean met ongeveer een identieke wijzerplaat en die bevalt me nog steeds prima.

Heb Breitling het altijd een ‘net niet’ horloge gevonden, iets teveel toeters en bellen, met gewoon ingekochte ETA uurwerken (doen vele horlogemerken ik weet het, maar voor een andere prijs) voor een prijs die ik duidelijk aan de hoge kant vind voor een Breitling. Tevens was het merk zo’n 10 a 12 jaar geleden kwalitatief een ramp (zelf aangegeven door een dealer van dit merk, was horlogezaak in Antwerpen achter centraal station, Ginotto of zo iets heet die).

Wens ze succes nu de Swatch group ze geen ETA / Valjoux meer verkoopt, misschien gaan ze een hoogwaardig kwalitatief eigen uurwerk maken, komt het geheel misschien een beetje meer in balans.

Want de quarts uitvoeringen die vind ik eigenlijk echt aan de prijs. Hmm klinkt misschien iets erg negatief alsof ik iets tegen dit merk heb dat is niet zo, maar ben nogal gevoelig voor de balans in een horloge qua kwaliteit, feel en prijs.

Genesis

Lacroix Schreef:

Als Breitling fan moet ik er op wijzen, dat het
niet alleen om de wijzerplaat gaat, maar om het
totale concept. De wijzerplaat is een onderdeel
daarvan en weliswaar niet onbelangrijk, immers het
oog wil ook wat. Het blijft echter een kwestie van
smaak.
Overigens vind ik de oude plaat ook mooier. Zelf
heb ik de Super Ocean met ongeveer een identieke
wijzerplaat en die bevalt me nog steeds prima.

Akkoord Ed, maar soms kan een concept totaal niet aanslaan - kijk maar naar de Airwolf ! Die gaan ze nu ook (lichtjes) hermaken en de sunburst-dial weglaten, alhoewel dat ze imho véél beter van de B1 hadden moeten afblijven.

Sommige dingen verander je nu eenmaal beter niet, of toch niet té veel.

Kijk nu naar de Navitimers: ontieglijk druk, moeilijk af te lezen, maar wel een klassieker onder de Breitlings.

genesis Schreef:

Heb Breitling het altijd een ‘net niet’ horloge
gevonden, iets teveel toeters en bellen, met
gewoon ingekochte ETA uurwerken (doen vele
horlogemerken ik weet het, maar voor een andere
prijs) voor een prijs die ik duidelijk aan de hoge
kant vind voor een Breitling. Tevens was het merk
zo’n 10 a 12 jaar geleden kwalitatief een ramp
(zelf aangegeven door een dealer van dit merk, was
horlogezaak in Antwerpen achter centraal station,
Ginotto of zo iets heet die).

Wens ze succes nu de Swatch group ze geen ETA /
Valjoux meer verkoopt, misschien gaan ze een
hoogwaardig kwalitatief eigen uurwerk maken, komt
het geheel misschien een beetje meer in balans.

Want de quarts uitvoeringen die vind ik eigenlijk
echt aan de prijs. Hmm klinkt misschien iets erg
negatief alsof ik iets tegen dit merk heb dat is
niet zo, maar ben nogal gevoelig voor de balans in
een horloge qua kwaliteit, feel en prijs.

Genesis

Ook met Genisis akkoord, maar hun kasten zijn zo bloedmooi en de naam alleen al: “Breitling” - klinkt zo lekker stoer.

En de prijs: Tja, heb je hun catalogi al eens bekeken ? En hun marketing ?
Ze moeten een heel jet-team onderhouden hoor ! :wink:

Bij het horen van namen zoals Chopard of Ebel, krijg ik zo van die roze parades in mijn gedachten :smiley: :smiley: :smiley:

De Bentley ziet er qua model zeer mooi uit, ikzelf vind de eerste oudere modellen van zo’n 20 jaar geleden erg aantrekkelijke, de uitvoering met kleurige leren banden met zo’n klein klokje aan de kast en de band.

De Chopard Mille Miglia’s ja prachtig! Ebel vind ik normaal eigenlijk qua model helemaal ‘ruk’ te glad/gepolijst. Maar hun laatste edities in de stijl van Zenith’s vind ik absoluut heel erg fraai, zou er bijna voor ‘om’ gaan!

Genesis

genesis Schreef:

Heb Breitling het altijd een ‘net niet’ horloge
gevonden, iets teveel toeters en bellen, met
gewoon ingekochte ETA uurwerken (doen vele
horlogemerken ik weet het, maar voor een andere
prijs) voor een prijs die ik duidelijk aan de hoge
kant vind voor een Breitling. Tevens was het merk
zo’n 10 a 12 jaar geleden kwalitatief een ramp
(zelf aangegeven door een dealer van dit merk, was
horlogezaak in Antwerpen achter centraal station,
Ginotto of zo iets heet die).

Wens ze succes nu de Swatch group ze geen ETA /
Valjoux meer verkoopt, misschien gaan ze een
hoogwaardig kwalitatief eigen uurwerk maken, komt
het geheel misschien een beetje meer in balans.

Want de quarts uitvoeringen die vind ik eigenlijk
echt aan de prijs. Hmm klinkt misschien iets erg
negatief alsof ik iets tegen dit merk heb dat is
niet zo, maar ben nogal gevoelig voor de balans in
een horloge qua kwaliteit, feel en prijs.

Genesis

Ik begrijp dit soort commentaar eigenlijk niet goed. Uitgezonderd enkele (veel duurdere) manufactuur merken, gebruiken alle merken ETA Kalibers. En vaak tegen veel horgere prijzen dan Breitling. (cartier, Bulgari, De Grisogno, Ebel) en moet ik nog verder gaan.

Breitling vind ik vergeleken met andere merken echt niet duurder. Ik vind het sterke en solide horloges. Een prachtig merk. Het moet echter je smaak zijn.

Ik heb overigens een Colt Ocean van zo’n tien jaar oud, die echt niet van inferieure kwaliteit is hoor en die ik tot voor 7 jaar geleden dagelijks droeg, en nu ook nog soms overdag, en altijd 's nachts. Heeft na 7 jaar 1 maal stil gestaan (had service beurt nodig). Pracht horloge, van superkwaliteit, die heel wat klappen en opdonders zonder probleem heeft overleefd.

Dat klopt, cartier, Bulgari, De Grisogno, Ebel, dat zijn volgens mij eigenlijk in eerste instantie makers van sieraden die er een horloge aan toevoegen en niet een horlogemaker die er iets fraais van maakt. Vandaar dat het merk Cartier, ect op horlogeforums eigenlijk sporadisch voorkomt bij de liefhebberts, voor Breitling gaat dat niet op, dat is in eerste instantie een horloge wat een sieraad kan zijn.

Genesis

goedemorgen,
even ten aanzien van Cartier: de laatste jaren maakt dit merk steeds meer gebruik van eigen calibers, zowel high-end (CPCP) als eenvoudiger quartz.
een aantal van deze quartzen worden weliswaar door ETA geproduceerd, maar alleen voor Cartier en zijn ook geheel door Cartier ontwikkeld.
bekijk deze maar eens:
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=3817120&rid=0
dan kan je toch echt niet meer spreken van “een sieradenmerk dat er een ETA’atje in drukt…”!
groet, frank.