jup die heb ik 3 weken geleden gevonden, de 176.001. zit in de collectie en gaat niet meer weg heb momenteel 18 keepers, de toppers hou ik altijd bij
deze thread is maar 1 voorbeeldje, is een ‘hype’ die overgekomen is van Rolex vooral, wat we nu ook beginnen te zien bij speedies en andere hoogwaardige horloges. Wijzerplaten die kunstmatig ‘tropical’ worden gemaakt door ze te laseren of te ‘bakken’, met als bedoeling de prijs op te drijven (omdat tropical dials en faded bezels een meerwaarde geven in de verkoop). Ze bestaan ook wel echt (zoals diegene die ik net post uit mijn collectie, deze is origineel en komt uit Argentinië waar hij is verkleurd door het klimaat en de tand des tijds). Echter het verschil kan je vaak duidelijk zien. Veel van de geknutselde platen zijn heel egaal en gelijkmatig verkleurd, van de glasrand tot de wijzeraanzet, zo werkt het niet in de natuur, en dat is meestal de give away.
Niet echt een fan van de patina op deze plaat maar wel leuk!
Erg mooi! Transitional betekent in Speedmaster terminologie dat hij opgelegd logo en verdere “looks” van een 321 pre-moon heeft maar tegelijkertijd een 861 uurwerk. Hopelijk zit ik niet helemaal mis…
Mijn vraag is hoe je weet in dit specifieke geval dat het een transitional is? Is hij open geweest? Dat is toch het enige waaraan je een 321-68’er kunt onderscheiden van een 861-68’er toch?
klopt ja de wijzers is altijd een hekelpuntje, hij is open geweest en heeft een service gehad, transitional speedies hebben een serienummer tussen de 26m- en 27m.
Ook af te leiden a.d.h.v. het tikgetal.
Ga je hem trouwens laten relumen?
hell no deze blijft zo, enige dat ik zou doen (eventueel) als ik ze zou tegenkomen, is mooie oude gefade wijzers erop laten zette, die matchen met de rest
Persoonlijk denk ik dat hij er wel van zou opknappen. Nu is nagenoeg al het lume er vanaf gevallen en datgene dat er nog zit heeft een zwarte kleur.
145.022-68 lume staat bekend om zijn matige houdbaarheid.
Ik snap wat je bedoelt Hij zou er inderdaad voor velen beter uitzien met de indexen gerelumed, maar het wordt moeilijker en moeilijker om ze origineel zoals deze te vinden, bij de meeste is er wel al het ene en het andere gebeurd. I’m a sucker for history
Fair enough, er valt wat te zeggen voor originaliteit.
ja ik draag deze nu een tijdje maar dan komt die waarschijnlijk toch in de kluis terecht en draag ik een andere speedy, en ik hou hem dan liever origineel ben bang dat ik er anders spijt van ga krijgen, ookal zijn er momenteel echt erg goeie relumers in de UK
Ken er zelfs eentje die dezelfde ZnCs mix als Omega gebruikt.
Met 18stuks in de kluis het proberen waard zou ik zeggen.
Laat je andere speedy ook es zien
105.012-66 , 145.022-69 met 220 misprint bezel en een 20th anniversary nummer 104/250 uit 1989 (full set)
69er heeft een fraai lume
die is herdaan, moet ik nog eens opnieuw laten doen ooit ben er niet 100% tevreden van
aleja we zien wel, is geen prioriteit
Vond de kleurschakering (tobacco) wel fraai. Had ik nog niet eerder gezien op een 69er.
ja ik moet zeggen als je hem draagt ziet het er wel goed uit mss laat ik het zo, we zien wel
telkens als ik denk we gaan het doen, bedenk ik me of komt er weer een ander project, mn juwelier is nu bezig met de restauratie van m’n universal Geneve tri compax, eerst zien wat dat me gaat kosten