New catch: Speedy 145.022-68ST Transitional!

Nieuwe aanwinst. Rechtstreeks uit Argentinië van de eerste eigenaar, meegebracht door een connectie van mij! Omega Speedmaster 145.022-68ST, de zogenaamde Transitional uit 1968. Mooie ongepolijste kast en een prachtige plaat en DO90 ghost faded bezel. In Zuid- Amerika verkleuren deze speedies mooier dan bij ons (onder invloed van het klimaat). Je ziet ze tegenwoordig heel vaak met zelf-gebricoleerde/ gelazerde ‘tropical dials’. but nothing beats the original.

32 likes

Supermooi horloge, en een mooie herkomst!
Enjoy

1 like

Gaaf horloge, van harte gefeliciteerd!
Beurtje en lekker dragen?

1 like

Laat de beste man zelf bepalen hoe hij het gevierd heeft…

:stuck_out_tongue_winking_eye:

18 likes

Mooi ding Matthias!

1 like

net terug van de spa :wink: ja hoor deze zal goed gedragen worden :slight_smile:

2 likes

ahahaha schitterend :smiley:

1 like

:joy:

Het was geen slecht idee toch?:blush:

2 likes

Mooi ding, enjoy👍

1 like

Prachtig! Ik was al benieuwd, en ben blij dat ik hier een heel klein steentje aan heb kunnen bijdragen :wink:

1 like

Naajs.

Wat is precies een gebricoleerde/gelaserde plaat?

1 like

veel van de ‘tropical dials’ die je tegenwoordig ziet verschijnen op de markt zijn helemaal niet van nature tropical geworden. De platen die er perfect uitzien en 100% gelijk verkleurd zijn, op elk deeltje van de wijzerplaat, zijn meestal ook diegene die gelazerd zijn (expres tropical gemaakt om de prijs op te drijven).

Week of 2?

3 likes

week of 2? :slight_smile:

Maar vertel eens meer over bricoleren en laseren?

Ken dat ook niet. Deze plaat is met het laseren verkeerd gegaan? Lume is ook zwart geworden. Wel mooie bezel.

neen deze is een originele plaat… hier is niks aan gebeurd :slight_smile:

Ik heb ook wel eens mijn twijfels over een plaat, maar vroeg me af wat bricoleren precies was.

ahaha gebruiken we in België dat woord, betekent zowat hetzelfde als knutselen :slight_smile:

Mooi hoor! Denk dat de jacht op dit soort horloges misschien nog wel leuker is dan het uiteindelijke bezit (op den duur). Kan me de kick wel voorstellen als je deze op de kop weet te tikken! Gefeliciteerd!

Ps, had jij nu ook niet laatst die unieke Seamaster (prototype ofzo) gevonden? Hou je ze allemaal of worden ze uiteindelijk ook weer doorverkocht? Ben wel benieuwd naar je collectie als je ze allemaal aanhoudt…

1 like