New release: Oris ProPilot Date

Zag zojuist de nieuwe Pro Pilot Date voorbij komen op YT. De dial is best leuk gedaan, maar wel wat druk met de numerals en de kleurtjes vind ik. Wel een mooi alternatief op de voorgaande ProPilots, het is namelijk wel een mooi model!
Overall denk ik dat Oris wel de juiste variatie toevoegt in hun catalogus - vind deze wel complementair aan de Diver, Aquis en Big Crowns.

Wat vinden jullie?

7 likes

Ik vind het er zeker uit zien als leuke horloges met een gezonde dosis speelsheid - ik ben heel benieuwd of dit model dezelfde waardepropositie biedt als horloges in dezelfde prijsklasse van bv Longines met een Conquest, ik vind de recensie toch vrij kritisch klinken.

Ik vind ze geslaagd. De structuur op de dial en de uitvoering van de minute track maken hem interessant.

Te gek, maar breng dit nou eens in 36-37-38mm uit Oris! Boomers.

Ik ben een groot Oris fan, maar deze release kan mij totaal niet bekoren De wijzerplaten zijn flets en slecht afleesbaar, de endlinks lijken niet goed bij de kast te passen en er is geen lume. Dat zijn precies de zaken die je bij een pilot watch juist wél op orde wilt hebben. De clasp met de 'lift’sluiting blijft hartstikke vet en gaf mij veel plezier bij het dragen van de vorige versie.

Het is jammer, want het ontwerp an sich vind ik cool en ik kan zien welke richting Oris met de ProPilot op wil. Alleen is de uitvoering gewoon niet sterk genoeg, zeker als je kijkt naar wat microbrands tegenwoordig voor de helft van de prijs bieden, of wat concurrenten als Longines uitbrengen. Met beter afleesbare platen en goede lume was het een ander verhaal maar dit voelt voor mij bijna Oris-onwaardig…Waarom zou je voor een ProPilot kiezen als je voor iets meer geld een Spirit kunt kopen? Sure, de ProPilot is meer een toolwatch, maar de kern van een tool-pilot, afleesbaarheid en lume, ontbreekt hier volledig.

De vorige ProPilot was een van mijn eerste serieuze horloges. Ondanks dat hij eigenlijk te groot was voor mijn pols vond ik het een geweldig ding. Ik had gehoopt dat deze refresh ook een nieuwe, kleinere kastmaat zou brengen om een bredere doelgroep aan te spreken.

1 like

De nieuwe versie is niet voor mij qua kleurstelling, maar vanwege de uitfasering van het ‘oude’ model de Propilot 41 in sale gescoord bij een juwelier in Brabant :grimacing:

1 like

Vind het een zeer geslaagde release. Ze zien er onbetwistbaar als flieger horloges uit, maar met een leuke twist op de dials. Heel origineel uit wat mij betreft!