New release: TAG Heuer Aquaracer Solargraph

Voor mij is de nieuwe TAG Heuer Aquaracer Solargraph een van de meest leuke releases van W&W. Op de leftie Rolex GMT na dan.

Leuk omdat het zomaar een ultiem vakantiehorloge zou kunnen zijn. Ook de dimensies zijn spot-on met exact 40mm. De ‘sweet-spot’ voor de meeste horloge puristen.

De dial is geheel transparant waarachter een enorme zonnecel schuilgaat. Na een volledige oplaad cyclus van 20 uur zon loopt het horloge 6 maanden door. Techniek die geleend is van Citizen.

In eerste instantie dacht ik dat het horloge gemaakt was van een kunststof net als het Breitlight van de Breitling Endurance. Maar het blijkt “DLC coated stainless steel” te zijn.

De meeste foto’s van deze Aquaracer Solograph zijn trouwens in het donker… omdat het horloge zo’n beetje in het potje SuperLumiNova is gevallen. De seconde en minutenwijzer zijn blauw waar de markers, uurwijzer en bezel groene lume hebben. Het toffe is dat de bezel ook flink wat lume heeft gekregen wat natuurlijk een hele toffe uitstraling heeft. De bezel is trouwens gemaakt van carbon.

De prijs vind ik persoonlijk erg fors met 2.950 USD.

Meer info:

https://www.tagheuer.com/us/en/event/tag-heuer-aquaracer-professional-200-solargraph.html

5 likes

Mooi horloge, maar ik vind het jammer dat je voor die (hoge) prijs geen keramische kast krijgt.

1 like

Een keramische kast voor minder dan 3k van een mainstream merk? Sign me up!

En nee, de moonswatch valt hier niet onder :sweat_smile:

1 like

Enough said. :sunglasses:

4 likes

Gaaf, die had ik gemist! Longines doet toch mooie dingen, hoewel ik de Hydroconquest niet echt mooi vind.

Bij nader inzien is er genoeg keramisch te vinden, bij Rado bijvoorbeeld. Ik heb niets gezegd :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Tof hoor, maar wel aan de prijs. Beetje bijleggen en je hebt die keramiek Doxa die toch nog een paar keer vetter is.

3 likes