New World Record for CX Swiss Military Watch: 6.096 m diep!

CX Swiss Military 20.000 Feet World Record voor €3,907.75 te koop. Valt best mee voor een horloge dat 6096 meter diep kan gaat … toch? Tja, een wereldrecord :open_mouth:

Let op: als je overweegt deze brute jongen te kopen dan moet je wel flinke polsen hebben, gezien deze heavy weight wel 28,5mm dik is! :sob:

Als je toch nieuwsgierig bent, zie link voor meer info:
http://bobbelia.com/products/cx-swiss-military-20-000-feet-world-record?variant=1214731805

2 likes

Straks heb je horloges van 10 cm dik, maar dan kunnen ze wel zo diep als de marianentrog… Ik vind t pas echt knap worden als ze een dun horloge (15mm als t een chrono is) ontwikkelen dat ook gewoon 20000 feet diep kan.

1 like

Is er al: de Rolex Deep Sea Challenge.

Hahahaha :joy:

Knap! Vind de prijs ook wel meevallen inderdaad, en het is niet zo’n monsterlijk ding als die vdb’s :smile:

Ik dacht eerst heel even dat het een quartz was, gevuld met een vloeistof. Maar blijkbaar toch niet. Knappe prestatie. En dit is ook nog es een chronograaf.

1 like

Ik vind het nogal overdreven voor een horloge dat niet eens in een zwembad komt van 3 meter diep en waar we niet eens mee van de duikplank durven vanwege de klap op het horloge. En waarmee we niet dieper duiken dan 30 meter.
Zet inderdaad liever in op dikte van het horloge.

Maar al is het een wapenwedloop…ik vind het wel knap dat ze het kunnen.

1 like

Is het record ook meteen al gebroken? De VintageVDB P1070 kan tot 12.000m

1 like

Inmiddels al uitverkocht. Te laat :frowning:

Diepste zee is 11Km(Marianentrog) dus dan maar een andere planeet zoeken met diepere zeeën.
:grinning:

1 like

Ben benieuwd of de “wedloop” verder gaat. Vraag me tevens af hoe hard je de tijd nodig hebt op 12km. Op die diepte lijkt het me dat je dan wel andere zorgen hebt :joy:

Daar kan alleen een Triton 36000 komen, maar daarbinnen is de druk gewoon 1 bar en volstaat een Hema horloge. :smile:

Hé hé, kan ik eindelijk eens een fatsoenlijk baantje trekken met mijn horloge om. :smile: