New York prijzen en tips?

Makkelijkste manier om continue van touristtrap naar touristtrap te komen bedoelt u vast?
Mijn advies mijdt die bussen (waar dan ook) als de pest, OV in Manhattan is fantastisch, goedkoop, snel en leuker.

Qua adresjes voor horloges geen tips al eerder genoemd dollar staat niet erg laag, en Manhattan is niet echt goedkoop, maar wel heel erg leuk!

2 likes

Hangt van je definitie van tourist trap af en hoeveel tijd je hebt. Als mensen op bezoek kwamen dan deden we vaak toch een dagje hop bus, het is namelijk een makkelijke manier om snel veel van de stad te zien en je komt bij de bekende toeristische plekken die veel mensen toch willen afvinken. Daarnaast nog een 7-day subway pass kopen uiteraard. En vooral weg blijven van Times Square maar lekker slenteren door Greenwhich, SOHO, Chelsea of de Lower East :slight_smile:

4 likes

en wat is adres of naam van deze vitrine vol mooi’s :sunglasses:

Horloges geen idee,

De vele standaard highlighs of things to do kun je zelf wel uitvogelen. Maar ƩƩn iets minder standaard uitje voor de toerist, maar wel een geweldige avond uit is Apollo Theatre in Harlem, en dan het liefst wanneer het Amateur Night is. Denk aan voorrondes Idols, en het publiek is de jury. Goud!

Veel plezier!

1 like

Juist de Amateur Night ā€œat the Apolloā€ is een steeds groter wordend toeristen ding, was paar jaar geleden wel best leuk idd. Andere aanrader is een wedstrijd van de Knicks in MSG, hele leuke sfeer!

1 like

Daar was ik 2 weken geleden, bij Knicks vs Nuggets :slight_smile: 42 dollar voor 2 bier 2 hotdogs xD

2 likes

Super! Lekker veel rommel voor weinig, precies waar we naar toe moeten met deze wereld.

Idd top concept. Na de Action en Primark een favoriet van me.

2 likes

:joy::joy::joy:

1 like

Qua horloges ga je geen koopjes vinden. Daar zijn er helaas teveel kapers voor op de kust. Wel kan je zo’n beetje alles passen en vinden wat je hartje je begeert. Dus maak daar gebruik van.

Als je verder tips wilt, laat het weten per DM. Ik heb er recent een paar jaar gewoond.

1 like

Thanks.

Het is onze eerste keer in New York. Leuk hotelletje vlakbij TimeSquare, niet te lang (even snuffelen aan NewYork en de highlights bezoeken) en verder gebruik maken van het ov.

Sodeknetter… NewYork is duur. Waar je bij ons in Nederland ergens binnen kunt gaan, twee biertjes kunt bestellen met een broodplankje en kruidenboter voor een redelijk bedrag (€15,-) is dat in NewYork zeker 2x zo duur. Los van de fooien.

Even een flesje drinken buiten de supermarkt om? Tik maar even $4,25 af. Salades zijn al helemaal - en zeker in vergelijking met junkfood - onbetaalbaar voor menig persoon.

Los daarvan. Een prachtig land maar de ongelijkheid is hier even groot als het verschil tussen een Swatch en een Rolex.

3 likes

De deli is je vriend. Kan je meestal redelijk eten kopen voor een redelijke prijs. En het internet staat volgeschreven met alle mogelijkheden van nyc dus even googelen.

Whole foods heeft volgens mij een groot buffet waar je een bak eten kan afhalen. In miami was dat $9 per pond dus dat was te overzien en je hoeft geen fooi te geven.

1 like

De top 0.1 bezit 20% van het totale VS vermogen, de onderste 90% heeft 25%. Dus je zult in je vergelijking iets anders moeten zetten dan Rolex om de dit verschil recht te doen.

Of een Rolex met een klein land erbij :wink:

Klopt. Je kunt het beste loslaten anders blijf je bezig :wink:
Ik ben er ook net geweest 2 maanden terug.

Wat ik zeker kan aanraden is om Highline Park te bewandelen en de hippe buurten te bezoeken.
Aan het eind van Highline zit Whitney Museum en het Guggenheim is ook top en niet te groot. Ben je zo doorheen.

Wij hadden zelf zo’n blauwe fiets gehuurd en dat is leuk om daarmee een stuk door NY te gaan. Wij gingen in East Village de Williams Bridge over. Williamsburg is een nieuwe hippe buurt.

Met horloges kan ik je niet helpen daar. Ik ging er zelf vanuit dat de horloges daar duurder waren.
En wat @lencoth aangeeft:

Daarvan woont een groot deel in NY, anders kun je er niet wonen.

En ik wilde mij zelf niet ongemakkelijk voelen in de Metro of ergens anders, dus expres geen duur horloge om gedaan. Ik heb hiervoor toen de SBDC053 van @551er overgenomen. Helaas is deze geveld door Flipperitus, maar gelukkig wel bij een goed huis @Sjaak
Wat een top horloge is dat zeg! Ziet er uit als een Seiko, maar met een super afwerking en Diashield.
HĆ© weet gelijk mijn doel voor 2020… weer een SBDC terug.

Fijne dagen daar!

6 likes

Ja, die mis ik ook wel!! Best bang for the buck, zoals je zo treffend op de foto ziet!

2 likes

@Jurk heb hem nog altijd heel blij mee😃
Deze blijft nog wel even😊

3 likes

Veel plezier in NYC. Dat is overigens een stad, geen land. En wat je daar ziet/ervaart, is niet representatief voor het gemiddelde in dat land. En je bent eropuit, dus gewoon lekker de munten laten rollen he…

2 likes

Zelf ben ik wel voornemens om naar de Seiko boutique te gaan. Een afspraak te plannen bij analog/shift, de shop van Grand Central Watch en Deco Fine Watches te bezoeken.