Hoe zit het met de prijzen in new york van horloges? Zijn deze over het algemeen in lijn, of goedkoper/duurder?
Nog tips voor leuke zaakjes? Ik ben er nu, en pak graag alles mee wat interessant is. Liefst in de buurt van Manhatten.
Hoe zit het met de prijzen in new york van horloges? Zijn deze over het algemeen in lijn, of goedkoper/duurder?
Nog tips voor leuke zaakjes? Ik ben er nu, en pak graag alles mee wat interessant is. Liefst in de buurt van Manhatten.
mijn tip: lekker van NY genieten.
Koopjes hoef je, denk ik, niet op te rekenen
In mijn ervaring kun je net zo goed grijs in NL kopen, zeker nu de dollar redelijk sterk staat. Vaak is de dollar prijs van horloges wat hoger dan de euro prijs. Electronica scheelt soms wel omdat de dollar prijs soms nog lager is dan de euro prijs. Ook bij kleding kun je nog wel een koopje pakken.
Vergeet ook niet dat op alle getoonde prijzen nog 6% sales tax bovenop komt, die je volgens mij wel weer terug kunt vragen op het vliegveld. Sommige winkels (Hilfiger en Saks op 5th bijvoorbeeld) verrekenen de sales tax al meteen ter plekke voor je.
Edit: Vergeet niet gezellig te gaan eten bij Bubby’s, en lunchen bij Mercers Kitchen is ook goed, net zoals rondom Grand Central want daar zitten veel kantoren en dus ook veel goede lunch zaken, en zit er op 6th aan de kant van Central Park een briljante deli waar ik de naam van vergeten ben! Verder gewoon genieten van de stad, makkelijkste manier is met de hop-on-hop-off maar dat is nu beetje fris lijkt me Als je iets bijzonders wil doen qua avond uitje, kijk dan of je nog kaarten kunt krijgen voor Sleep No More…
In Manhattan ga je geen koopjes vinden. Wel liep ik zelf vaak bij Bryant Park, tegenover de library een winkeltje binnen met vintage horloges (Rolex, Omega etc.) Als Sotheby’s een horloge veiling heeft is het ook de moeite waard om hier eens te gaan kijken maar dit is wel alleen maar premium. Veel plezier!
Diamond district (bij Time Square). In het weekend wel bijna alles dicht: maar daar moet je wel ff een kijkje nemen.
Waarbij je, uiteraard, op Schiphol de aankopen boven het vrijgestelde bedrag (€430) weer dient aan te geven zodat je er btwv over kunt betalen…
(En nou niet beginnen over gewoon stug doorlopen en doen of je neus bloedt. Dat is belasting ontwijking en op dit forum krijg je voor zijn bericht een vlaggetje, is de ervaring)
Als je zo’n geprint A4’tje ziet dan weet je dat je goed zit
Ik heb in NYC nog nooit koopjes gezien. Het is een dure stad. Ken je prijzen voordat je iets koopt.
Nee, geen koopjes daar…
En je moet de juiste mensen en plaatsen kennen anders loop je er
als een toerist zonder kop rond.
Zonde van het geld en de tijd.
Veel plezier!
De winkelversie van de man die zijn jas openslaat en “Klokkie kopen?” roept.
Met 3 broeken van de Hilfiger store valt die grenswaarde gelukkig wel mee
Zeker! Hilfiger in de sale kost geen drol in de VS.
Maar als we het over horloges hebben, en ik plaatjes van Daytonas zie…
Hoe sterk is dat glas waar ze achter liggen?
Invicta store op Times Square is een aanrader. 3 halen 1 betalen
Google maar eens Tourneau TimeMachine, daar kijk je je ogen uit.
En voor koopjes, neem de Pathtrain naar New Jersey.
Daar zit een grote shoppingmall.
Ja en geen wachtrijen bij de kassa!
Frederique constant is op de e.o.a. manier best wel vertegenwoordigd hier in de states.
Voor de rest - even rekening houdend met de mogelijkheden die ik heb, lees, de vrouw - is het redelijk magertjes te noemen.
“buy 2, get 4 more” invicta.
Leuk topic, benieuwd of er iets leuks uit gekomen is.
Ik ga zelf over paar weekjes ook naar NY en New Jersey.