New Zenith Chronomaster Revival A386 Manufacture a new grail?

Abracadabra. Is dat een Audi?

Duizendmaal excuses voor de codetaal, een plaatje zegt meer dan 6 letters :nerd_face: :nerd_face:;

2 likes

Ha. Ok

Dan ga ik persoonlijk niet voor de omega. :beers:

Ha! Laten dat nu net de 2 horloges op mijn shortlist zijn (eigenlijk 3, + speedmaster tokyo limited blue )

Waarom vind je die speedmaster zoveel mooier of beter?

De zenith staat nu voor mij op 1… de kont van het ruimtemannetje staat mij een beetje tegen.

1 like

Niet perse beter maar elk horloge wat uitkomt vergelijk ik met wat ik in mijn collectie heb en beoordeel of de prijs het waard is. Misschien is de Omega te duur maar aangezien ik nog geen Speedmaster had en perse deze wilde als eerste Speedy een makkelijke beslissing.

Als ik had moeten kiezen tussen de ZEP 1969 original en A386 dan is het prijsverschil na korting toch te groot om de A386 toe te voegen.

1 like

Mooie kastvorm en top dat ze dat Zenith logo op de chronowijzer hebben weg gelaten. Vind hem erg mooi :smiley:

1 like

Dit klopt. Maar… de kast is wel heel anders. Maw de prijs is ter vergelijk hoger dan de normale maar daar krijg je dan ook meer voor… alhoewel…eigenlijk minder. De kast is eleganter en dunner :sunglasses::beers:

Tnx voor de verduidelijking, verschil in de kast vond ik lastig te zien van de foto’s, een vergelijking in levende lijve helpt misschien maar daar is het nu te laat voor/niet meer van toepassing. Ben wel jaloers op de chronowijzer en de vintage secondenring van de A386.

1 like

De zijkant van de manufacture editie.

:v:

2 likes

6 maanden later en deze om de pols gehad afgelopen weekend.

Ai. De manufacture is echt een mooi horloge. Mooier dan de normale 38 mm Zep, met name door de kleurstelling. Maar zoals gezegd wellicht nog meer door de kastvorm. Slanker. En het ietwat aan de zijkant afgeronde glas. Een dome.

En dan de witgelakte wijzerplaat. Echt betoverend. Ook naast een normale zep steekt deze er met kop en schouders bovenuit.

Foto van mij en @bwatched. Horloge van onze @Sanderrr

.. .

wat te doen :see_no_evil:

12 likes

Zenith rocks!

4 likes

De vraag stellen, is de vraag beantwoorden. Toch?

Dus… Why nut?

1 like

Prachtig! Lekker beide aanschaffen.

Nee, eentje is al een gepasseerd station. :train2:

You know me. :grin:

1 like

Echt heel fraai, ook wel eens serieus naar gekeken. Wat is de status nu ? (Online) boutique only of ook bij de gewone AD’s te koop ?

Online in elk geval in enkele landen te koop.