New Zenith Chronomaster Revival A386 Manufacture a new grail?

En als je 'm nu met een Speedy vergelijkt? :blush:

Ok duidelijk :rofl:

ZEP for the win. Afwerking is vele malen beter.

1 like

Speedy heb ik er naast gehouden. Ook daar merk je echt een verschil.

1 like

Gast je hebt een horloge gewikkeld in plastic gepast.

1 like

Horloge zelf is niets mis mee. Bandje vind ik ook rommel.

1 like

Ok, tijd dat we weer naar Zwitserland mogen, dan moet ik eens langs Le Locle voor een rondleiding! Best mijn kredietkaart niet meenemen dan :innocent:

:joy:

Dat is gelukkig snel gefixt :blush: maar toch spijtig.

3 likes

Ik vind dat Lucas onzin uitkraamt :grinning:

Horloge is prachtig afgewerkt, wijzerplaat heel mooi. Topding.

7 likes

ZEP veel mooier afgewerkt dan een OP. Ik heb de mijne weggedaan omdat ik de kast niet mooi in verhouding vond. Te dik voor een toch klein horloge. Wel heel mooie plaat, en voor wat et waard is mooie luxe box.

2 likes

Heb natuurlijk ook zonder omgehad hè :+1:t2:

1 like

Compleet andere mening…

Het leren bandje van de ZEP is aan de binnenzijde voorzien van een dun laagje rubber. Dit draagt erg fijn en zal zorgen dat ‘ie langer mooi blijft. De dubbele vouwsluiting is ook prima.

Het uurwerk hoor je alleen heel zachtjes als je het horloge tegen je oor houdt.

De El Primero in 38mm is voor mij een topper in alle opzichten: design, formaat, historie, …!

De dikte is trouwens ongeveer 12,5mm. Noem mij een dunnere automatische chrono onder de 10k euro.

4 likes

Moet zeggen dat de maat mij erg juist ook erg aanspreekt.
De dikte lijkt me ook geen probleem en prima voor deze categorie. Tegelijk ook niet bijzonder, een reduced Speedmaster is 12mm en zo zit er veel modellen rond deze dikte.

2 likes

Voor mij is de ZEP echt een top horloge , kwa afwerking ook erg goed.
Uurwerk hoor je wel inderdaad maarja , zou je daar last van kunnen hebben ?
Ik draag hem het liefst op de stalen band die erg degelijk aanvoelt. Overall een prima horloge ook in vergelijking met mijn BB58 en Rolex pepsi

2 likes

Mooie klok! Snap dat je hem hebben wilt!

Het zit hem voor mij niet in de dikte an sich, maar wel in de verhouding met de kleine kast en korte lugs. Dat maakte hem voor mij net niet mooi in verhouding. Dat vind ik bijvoorbeeld ook van de GO Panomaticlunar, iig op mijn 17cm pols. De Panoreserve heeft dat weer niet. Deze nieuwe heeft de betere slankere kastvorm en lijkt ook mooier te vallen.

2 likes

Prachtig horloge, iemand al enig idee of die te krijgen is? En voor welke prijs?

1 like

List ca €8000. Via de site van zenith. Of via de boutique.

Grijs is die iets duurder :see_no_evil:

Ik heb hem gezien op de website maar krijg dus geen prijs te zien. Wellicht enkel verkrijgbaar bij de boutiques?
Goed gevonden op Chrono.

Ik had gelezen dat die alleen te koop is bij een bezoek aan de fabriek, maar ivm coronacrisis via de online boutique lukt het wel om deze online te bestellen voor €8.800 maar dan via Frankrijk/Duitsland en Spanje.

Denk dat ze hem ook wel naar Nederland zenden, even mailen via de website.

Echt. Kan gewoon.

Mooi horloge, met name de kast is zoveel mooier dan de normale Zep.

:beers:

Die trein gaat aan mij voorbij, op het moment van introductie had ik al anderhalve maand 'n 1969 original op de plank liggen met 35% korting. Voor 8.8K vind ik hem trouwens te dicht bij de prijs van mijn A11 50ss liggen.

1 like