Hallo lezer,
Als newbe op het horloge forum (waar ik wel eens tijdens het Googlen op terecht ben gekomen) nu het moment van voorstellen.
Als 42 jarige inwoner van Rotterdam, heb ik eigenlijk als kind al een fascinatie voor klokken en horloges. Dat is begonnen op de kermis, bij de grijpautomaten. In plaats van mijn gewonnen horloges om te ruilen voor prijzen, zoals de de meeste van mijn leeftijdsgenoten deden, hield ik alle horloges.
Daarna, toen ik eigen geld te besteden kreeg, ging ik ook horloges kopen, met een voorkeur voor Swatch. Daar heb ik er wel een aantal van gehad.
Helaas heeft niet alles de tand des tijds doorstaan en/of ben ik niet altijd even zuinig geweest, waardoor een fors deel ook weer is verdwenen.
Recentelijk ben ik overgegaan tot het deels vervangen van de collectie, met een stuk of wat aankopen. Niet meer ‘passende’ modellen heb ik doorgegeven aan de kinderen, die ik er nu wat mee infecteer of heb ik doorgegeven aan (schoon)familie. Ook vrouwlief heb ik geïnfecteerd (waarmee ik aanschaf voor mijzelf mogelijk weer kan goedpraten).
De huidige collectie beslaat voornamelijk Seiko, een aantal hedendaagse mode-/kledingmerken, nog twee Swatches, en nog een aantal exemplaren. Die komen tijdens mijn lidmaatschap hier vast wel eens voorbij.
Vandaag een bezoek aan het centrum van Rotterdam gebracht, waarbij een bezoek aan de juwelier(s) een vast item is. Daar bekeek ik de uitverkoop hoek en mijn oog viel op een Seiko, naar later bleek een Premier. Eerst nog wat twijfel over de band…vooral de kleur… Is niet echt mijn ding dacht ik. Even gelaten voor wat het is en verder gelopen. Nagedacht over ‘mijn ding’ en dat moet ik dan niet verwarren met deel uitmaken van de collectie. En dat is wel wat ik doe, juist daar waar ik op zoek ben naar iets wat ik nog niet heb. En gezien op de prijs, moest ik het gewoon doen.
Dus de nieuwe aanwinst: