Dat was geen bod, maar mijn inschatting van de waarde.
GP 50s met een plaat in niet hele goeie staat die service nodig heeft is denk ik vooral goudprijs, misschien een klein premium er bovenop.
De andere is denk ik geen liefhebbershorloge.
Dat was geen bod, maar mijn inschatting van de waarde.
GP 50s met een plaat in niet hele goeie staat die service nodig heeft is denk ik vooral goudprijs, misschien een klein premium er bovenop.
De andere is denk ik geen liefhebbershorloge.
Helemaal eens met @Ruud. @RAJesse dit klinkt misschien harder dan dat ik het bedoel, maar kijk eens naar de GP. Zou je hem op dit moment naar je werk dragen? Het lijkt mij van niet. Horlogeliefhebbers willen iets moois aan de pols hebben, een sieraad: er zal heul veel geld in dit horloge gestoken moeten worden om hem te verfraaien. Wanneer je objectief kijkt naar kosten/baten is omsmelten de beste keuze. Als het horloge sentimentele waarde heeft, is het natuurlijk een ander verhaal
Je zegt het in elk geval harder dan ik het bedoel. De plaat van de GP is niet perfect, maar wel goed genoeg om te dragen. Maar dat maakt het horloge in mijn ogen alleen niet (heel veel) meer geld waard ineens.
Dan denk ik dat de GP om de pols van m’n vrouw gaat (namelijk van haar vader geweest), na het enige tlc gegeven te hebben, want de sentimentele waarde is groter dan de goudprijs. Ik ben in ieder geval blij met jullie inzichten want ben wat stappen verder gekomen met bepalen wat ermee te doen. Bedankt.
Weer net 10 minuten lid en hier informatie opvragen, er zou een regel moeten komen dat je na pas een … tijd op het forum te hebben doorgebracht pas berichten mag plaatsen. Het is hier geen taxatie bureau of iets dergelijks
Why not? Daar is dit gedeelte van het forum toch voor?
Ik vind het nog wel eens leuk om mensen een beetje op weg te helpen. Volgens mij ben ik daar niet de enige in.
En als ik zelf niet kan helpen vind ik het leuk om mee te lezen en er zelf nog wat van op te steken.
Dat is een uitstekend idee! Ik zou overwegen er een mooie bruine leren bandje voor te kopen. Ik vind de goudkleurige band een beetje gedateerd ogen.
Oh, ik dacht dat dat hier juist wel mocht.
Begrijp ik ‘Vragen over echtheid, type, waarde etc’ dan verkeerd?
Nee, het is inderdaad het doel van deze categorie op het forum. Zoals @flowert terecht zegt:
en daar ben ik het 100% mee eens.
Gelukkig was het dan ook mijn eigen post.
Dat is een mooie bestemming! Ga je hem zelf opknappen of laat je het door een horlogemaker doen?
Welkom op HF Ramon!
Lijkt me persoonlijk het beste. Doe er dan wel een service overheen, want oude olie verwijderen en wat nieuwe smeering in combinatie met een gepolijst glaasje doet wonderen . Mooi leren bandje erop en kan behoorlijk mooi staan.
Dit. Vind het een leuk onderdeel van het forum, ook juist vanwege de eendagsvliegen die je snel kunt helpen waarin het tevens soms ook ontspoord tot een popcorn topic.
Zeer vermakelijk en vaak ook nuttig, voor TS en het forum
Ik heb een collega die het voor me kan doen.
Hoi Ramon,
Van harte welkom op het forum en gefeliciteerd met deze mooie erfstukken.
Mooi idee ook om het horloge op te knappen voor je vrouw.
Inderdaad een mooie band er omheen en ze heeft een prachtig horloge met een mooi verhaal!