Uit een erfenis verkregen horloge Girard Perragaux met alleen 8641 A als code op de achterkant.
Er zijn nog meer horloges, Hunters Hill, Levrette, Union Ancre (zakhorloge), uit 2 erfenissen waarvan ikzelf op internet nog maar weinig hits krijg en dus nog niet veel informatie over gevonden heb.
Misschien kan iemand mij in dit forum een beetje helpen? Ik ben nooit een horloge drager geweest maar heb sinds kort een Seiko 5, ook uit de erfenis, om en moet zeggen dat ik wel om ben.
Ik hoor graag. Foto’s etc. kunnen natuurlijk gedeeld worden.
Hier twijfel ik aan. Heb je een foto van de achterkant?
Is de hele kast goud? Zie je ergnes goud stempels?
Lijkt me jaren 50 GP. Was toen geen fantastisch merk, maar is nog wel een mooi horloge van te maken. Is het een beetje een courante maat (34mm of groter?)
De band zou ik zelf weg halen, en vervangen voor een mooie leren. Het glaasje is 99% zeker plexiglas en op te poetsen met de juiste spullen (fijn schuurpapier, en polywatch bijvoorbeeld). Je kunt op youtube filmpjes vinden.
Dankjewel. Leuk om te horen dat er bijzondere horloges bij zitten.
Nou ben ik niet zo van het goud dus het liefst zou ik willen dat ze bij een verzamelaar/liefhebber, tegen de juiste prijs natuurlijk, terecht komen. Hebben jullie tips waar ik met de horloges naartoe kan om een taxatie te laten uitvoeren?
Dat is leuk aangeboden. Ik ben dan wel nieuw met weinig kennis maar de juiste persoon/liefhebber zal er meer voor over hebben dan de €35,- p/gram denk ik zo. Evengoed bedankt voor het aanbod.
Zelf laat ik m’n horloges nooit taxeren, omdat ik ze zelf houd😁. Wel kijk ik o.a. op Chrono 24 of ik iets dergelijks vind, dan krijg je een idee wat er wordt gevraagd voor iets dergelijks. Courante merken worden natuurlijk voor veel meer verkocht dan de zeldzamere merken, hoewel er ook uitzonderingen zijn. Succes gewenst!