Newton & Sons, plakmerken, en kwaliteit?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een niet-te-duur automatisch horloge (rond 150€), wat er aardig uit mag zien, en het liefst ook nog een beetje waterdicht is. Ter afwisseling van de titanium Tissot die ik meestal draag, bv. als die (zoals nu) voor zo’n 3 weken weg is voor een nieuwe batterij en waterdichtheidstest (en wat daar nog meer bij komt kijken).

Ik stuitte op een aantal modellen van Newton & Sons die ik eigenlijk best fraai vind, en die precies in de beoogde prijsklasse vallen, maar keek natuurlijk wel even rond wat google erover te melden had. Niet veel goeds. Ook niets rechtstreeks slechts, alleen maar suggesties dat het niet veel goeds kan zijn. En daar heb ik nu een paar vraagjes over…

  • Ten eerste: heeft iemand hier rechtstreeks ervaring met deze horloges? Papier is geduldig, jpg foto’s helemaal, maar als een verkoper op eBay enorm veel en bijna uitsluitend positieve reacties heeft, dan betekent dat volgens mij dat zijn waar toch geen dump is, en dat de verstrekte informatie niet fout is (afgezien van de oncontroleerbare adviesprijzen). Dus: afwerking die niet daadwerkelijk afwijkt van de foto’s, en geen handjevol oud ijzer als loopwerk.
    Kortom: wat kan ik daadwerkelijk verwachten als ik er eentje mocht bestellen, zowel in tevredenheid nu en over, zeg, 10 jaar?

  • Een beetje doorzoeken leert dat de gebruikte uurwerken uit Japan komen, en niet uit China. Is dat bij voorbaat beter (of slechter)? Seiko’s komen ook uit Japan… Ik neem aan dat we ervan kunnen uitgaan dat de claim van 35 stenen waar is - heeft zoveel nut?

  • Ik kwam een aantal opmerking tegen van de strekking “koop voor dat geld een Seiko automaat”. Zijn die echt bij voorbaat zoveel beter, voor hetzelfde bedrag? De juwelier waar ik m’n Tissot kocht had ook niet heel veel goeds over voor Seiko en familie. Waarschuwde me in feite dat als het klokje over een paar jaar kapot zou gaan, het heel waarschijnlijk niet repareerbaar zou zijn wegens gebrek aan onderdelen (model niet gevolgd in de tijd)…

  • Re: plakmerken = merken die allemaal hetzelfde binnenwerk gebruiken. Als je daar heel strikt in wilt zijn, dan vallen daar toch ook een aantal Zwitserse merken onder… Tenzij ik me heel erg vergis wordt het ETA loopwerk van mijn Tissot ook door andere merken gebruikt…

PS: de N&S prijzen op eBay zijn waarschijnlijk 5 - 10x te hoog, maar op newton-sons.com lijken ze me heel redelijk…

Benieuwd naar de reacties…!
René

Op http://www.horlogemarkt.nl ston een seiko 5 voor 50 euro. Blijf je ruim binnen je budget en voor dat geld kan je het ook wel een keer uitproberen. Heb er geen eigen ervaring mee dus dat kan ik je niet vertellen. Of mischien dat een Rus een optie is.

Mvg Dennis.

Ik heb al een nieuwe Seiko Submariner midsize gevonden, voor 150€, met een 7S26 (zelfde loopwerk als de Seiko 5). Op eBay. Hieronder een antwoord van Herr Otto (die een hoop N&S op eBay aanbied) m.b.t. het gebruikte loopwerk. “ETA far east”, bestaat dat?

Suggesties voor een Rus? (Mag ook een Russin zijn, zolang ze maar geen geld vraagt! :))

[quote] ojum
Good morning Monsieur Bertin,
to the movements, all Automatic movements are build by ETA far East which is from the quality similar to ETA Swiss, only the names of the movements differ. The price is so low because we are wholesaler for N&S , to get the Brand more knewn to the customers wolrd wide, N&S decided to sell at very very low prices for a undefined time period. Our dealer number for N&S watches is 52-2016-25 , just for you to see, we do not sell any fakes!
After payment reception, delay to France is about 3-4 working days normally.
Best regards
Christoph Otto
[/quote]

Christoffer Ward is mischien ook nog een goede optie en dan heb je gewoon een echt Eta uurwerk.

Mvg Dennis.

Inderdaad… En is dat nu een beter uurwerk dan dat in de Seiko’s?

Ik weet niet of het eerlijk is om die uurwerken met elkaar te vergelijken. Sommige mensen zweren bij seiko en anderen vinden het helemaal niks. De Eta uurwerken zijn wel een stuk nauwkeuriger.

Mvg Dennis.

Tsja, een horloge dient toch in de eerste plaats om de tijd aan te geven cq. bij te houden. Dus nauwkeurigheid en kwaliteit gaan wel hand in hand.

Hoe dan ook, ik zie maar 2 herenmodellen bij Ward, en de chronograaf blijkt een quartz te zijn. Jammer, hij is wel mooi. Misschien hetzelfde uurwerk als in m’n Tissot, overigens (en dat is inderdaad erg nauwkeurig).

Ja maar je mag quartz en mechanisch nooit met elkaar vergelijken. Als je voor nauwkeurigheid gaat moet je gewoon een quartz kopen. Maar een mechanisch horloge heeft gewoon veel meer mijn inziens.

Mvg Dennis.

Helemaal met je eens!

groeten,
René

Knoop doorgehakt:

http://cgi.ebay.fr/SEIKO-DE-PLONGEE-SUBMARINER-Automatique-MIDSIZE_W0QQitemZ5083714899QQcategoryZ66562QQtcZphotoQQcmdZViewItem

En nu oppassen dat ik naast vulpennen niet nog een verzamelstruip oploop :slight_smile: Net te laat www.fliegeruhren.de ontdekt, waar ze Russische 24-uurs horloges verkopen. Laat ik nu een tijdje terug een klokprogrammaatje hebben aangepast om zo te tijd aan te geven … Lastig lezen, maar ik zal het leren! :slight_smile:

??? dat is wel heel iets anders !

best veel geld voor een SKX031

Sorry, wat precies?
('t heeft inderdaad weinig met N&S te maken, maar alles met m’n zoektocht naar een automaat/mechanisch horloge!)

SKX031 is jouw Seiko die je hebt gekocht.

Ook net te laat :slight_smile: Wat had 'ie volgens jou moeten/mogen kosten? Als de verkoper het typenummer had opgegeven had dan had ik waarschijnlijk wel ontdekt dat er een hoop op eBay te vinden zijn voor rond de 100$. Maar daar zou dan denk ik zeker 20$ verzendkosten bijkomen voor een snelle/zekere verzending, en dan weet ik uit bittere ervaring dat het in de orde van grootte komt waar de Franse douane nog wel eens een graantje mee wil pikken.
En ik weet niet hoe dat tegenwoordig in Nederland gaat, maar hier is dat “geoutsourced”. Dus betaal je je BTW, en een smak extra voor het recht^H^H^H^H^Hplicht je BTW te betalen (in dit geval waarschijnlijk meer dan de BTW zelf)!

Gefeliciteerd, mooie aanwinst!

Bedankt! Ik zal wel laten weten hoe 'ie bevalt als 'ie er is!