Nu is aan de beurt het in Zwitserland gevestigde " a.b.art " http://www.abartwatches.ch/
.
Volgens de zoekfunctie van het forum is dit merk nog niet onder de aandacht geweest.
Het merk staat voor onderscheidend, authentiek en zonder praal, dus een strak en modern design. Zowel voor dames als heren.
De meest horloges hebben een quartz-aandrijving. Alleen de series MM en OA hebben een automatisch werk in de machinekamer.
De gebruikte materialen geven (n.m.m.) een degelijke indruk.
Prijsindicaties: quartzen € 150 tot € 300 en automaten € 680.
Ziet er inderdaad degelijk en veelal lekker minimalistisch uit. Helaas gaat mijn hart er niet veel sneller van kloppen. 1 model vind ik er wel uitspringen, de KLD - en dan alleen nog de KLD101 - waarin de datum wordt aangeduid met een zwarte stip die zichtbaar wordt door 1 van de gaten die aan de buitenkant van de wijzerplaat lopen.
Met de zoekfunctie van het forum heb ik ze niet gevonden.
Ik vind ze best een leuk design hebben.
Verspringt de datumstip van het ene naar het volgende gaatje, of glijdt die schijf geleidelijk rond?
Heel strak design , minimalistisch en ook degelijk en professioneel overkomend .
En nieuw , soms echt vernieuwend met redelijke aanvaardbare prijzen .
Maar niet mijn ding voor de meeste modellen .
Voor een chrono vind ik dit bijvoorbeeld ongeschikt , het mist flair en ook een zekere chique :
Heel strak design , minimalistisch en ook degelijk
en professioneel overkomend .
En nieuw , soms echt vernieuwend met redelijke
aanvaardbare prijzen .
Maar niet mijn ding voor de meeste modellen .
Voor een chrono vind ik dit bijvoorbeeld
ongeschikt , het mist flair en ook een zekere
chique :
Helemaal mee eens, daarbij vind ik de bandaanzet en de band hierbij ook totaal niet passen. Zou me ook gaan irriteren aan de uitlijning van de subdials. Die liggen veels te ver naar binnen en verstoren de balans. Dit komt natuurlijk door het gebruikte uurwerk, maar toch…