Next level marketing; the Fifth

Een veel gehoorde klacht in huize CvK is dat dhr. CvK aan " FOMO" lijd; Fear Of Missing Out. Er word zelden niet deelgenomen aan borrels en wanneer er een feestje is moeten we er altijd bij zijn.

Er is nu ook een Australisch horlogemerk dat hier handig gebruik van maakt. The Fifth verkoopt haar horloges alleen op de vijfde van de maand gedurende vijf dagen en heeft hiermee een mooie online hype te pakken. klaarblijkelijk zitten er heel veel mensen naar de aftellende klok te kijken op de website van het bedrijf.

Ondanks dat de designs er op het eerste oog goed uitzien is er weinig spanndends, simpele horloges voor een lage prijs met een quartz uurwerk. De omzetcijfers daarentegen zijn dat wel: the Fifth begon met de verkoop op 5 december 2014 en zette alleen op de eerste dag al $100.000 om. Een jaar later, op 5 december 2015 brak de omzet de grens van $1 miljoen! schaarste creëert begeerte…

1 like

Er is maar heel weinig wat dit horloge speciaal maakt behalve de goede marketing…

2 likes

En lijkt ook wel erg veel op de christopher ward c5 slimline.nou doe mij de c5 dan maar

Doet een beetje denken aan de OnePlusOne smartphone. Alleen te koop op uitnodiging. Iedereen bedelde online om die invites. Geniale marketing!

Maar dat was dan wel weer Bang voor Bucks! Hier kan je net zo goed elk willekeurig plakmerk horloge neerzetten. Waarvan er veel nog beter uitzien ook.

Lelijk Chinees plakmerk horloge voor de naïeve marketingevoelige Hipster Jugend

2 likes

Dus… mooi samengevat👍

Vond ik dus ook. Toch zijn er redelijk wat bedrijven die hier super op inspelen, ander mooi voorbeeld is Daniel Wellinton die over 2015 een jaaromzet had van 180 miljoen!

Shinola is mijn inziens een van de weinige die nog met iets unieks is gekomen,

Massa is kassa en de massa is naïef en marketinggevoelig. De marge is gigantisch op deze modemerken en de restwaarde nihil. Shinola heeft inderdaad originelere modellen, echter is de afwerking om te huilen.