Next level modden: olie gevulde horloges

Hi allemaal,

Ik zit altijd vol verbazing naar de Ressence horloges te kijken:

Ze zijn gevuld met olie waardoor je een hele bijzondere look krijgt met het voordeel dat het horloge vanuit elke hoek leesbaar moet zijn. Niet meteen mijn smaak maar het lijkt mij wel gaaf om in de collectie te hebben, enige probleem: het prijskaartje.

Vanmorgen zat ik even Youtube af te struinen en kwam ik het volgende filmpje tegen: How To - The Hydro Mod (Oil Filled Watches). Helaas ben ik zelf niet zo handig, maar ik vroeg mij af of iemand op het forum dit al geprobeerd heeft met een goedkope casio oid? Lijkt mij dat het horloge het niet heel erg lang vol houd ivm elektronica, maar mocht dat wel zo zijn dan is het wel leuk om een keer te proberen.

Zouden jullie dit doen? Ik vind het wel gaaf.

15 likes

Doet mij denken aan een Sinn UX

5 likes

Nee, zou ik zelf niet aan beginnen. Wel interesse in het filmpje als jij het gaat proberen :wink:

Sinn maakt ook zo’n horloge: net iets betaalbaarder rond de 2k nieuw.

https://www.sinn.de/bilder/uhr/480x640/xUX_V.jpg.pagespeed.ic.2XJ6TUrZWh.jpg

2 likes

Het kost mij vanuit deze hoek al moeite om te zien hoe laat t is op die plaat :sweat_smile:

6 likes

Ik heb er een met olie.
Maar zelf open maken lijkt mij niet zo’n goed idee.
Is laatst nog nieuwe batterij en service in gezet maar wel in Duitsland
Hier kunnen ze het niet. Het is een Zwitsers horloge.!

3 likes

zit er ook al even naar te staren maar nog steeds geen idee

Ik denk 9:16 ofzo

Maar hoe beweegt die minuten wijzer dan? Die is volgens mij niet gecentreerd.

Waar zit die olie dan? Tussen het glas en wijzerplaat???

De techniek achter de Ressence horloges is best wel gaaf. Leuk stukje op Hodinkee: https://www.hodinkee.com/articles/in-depth-the-ressence-type-3

2 likes

Misschien beweegt die chapterring wel rond eens in de 60 min. Zou de positie van die munitenwijzer precies tussen die subdials verklaren, naar het klokkijken toch nóg een stuk ingewikkelder maken!

1 like

Nee. Het gehele horloge is gevuld met olie.
Deze hebben ze zelf batterij vervangen en zat te weging olie in.
Nu is hij weer goed Moet even nw foto maken.
Kan alleen met Quartz uurwerken.
Dat is omdat deze dan 12000 meter diep kan!
Vloeistof is niet samen persbaar! lucht wel!

1 like

Zou kunnen, toch maar eens een artikel over gaan lezen hoe het werkt

1 like

Ik vind het wel tof. Zeker bij die before & after shots aan het eind van het filmpje zie je echt wel een duidelijke verbetering.
Of het erg goed is voor je uurwerk (en voor de accuraatheid, want meer weerstand) is dan weer een tweede uiteraard.

afbeelding

6 likes

Ik kende deze techniek helemaal nog niet, ik wilde het topic ook al wegklikken na die beginfoto (bah wat een lelijk ding)…

Maar wat een gaaf filmpje, tof effect krijg je dan!

Dank voor het delen

1 like

Toch is het wat mij betreft zoals zoveel dingen met deze hobby, een gimmick hoor. Wat prima is, ik bedoel ik ga ook geen 1200 meter diep met mijn horloge. Toch waardeer ik de techniek erachter. Maar zo’n casio is toch prima afleesbaar, ook zonder die olie? Het is inderdaad best den aardig verschil hoor. Maar het was al ruim goed genoeg leesbaar om mee te beginnen bedoel ik

2 likes

Met die casio g shock lcd horloges werkt dat wel goed.
Zie Google, Casio g shock hydro mod.

2 likes

Zie weinig verschil met de before en after foto. Alleen is de before op woensdag de 20ste en after is woensdag de 19de.:thinking:
Ook is de lichtinval anders bij de after foto omdat hij het horloge anders vasthoudt. Bij de 9, 10 en 11 uur is er een zelfde reflectie aanwezig dan op de gehele glas op de before foto.

Misschien zie je het effect niet goed op een foto, maar blijft wel interessant die kasten gevuld met olie.:ok_hand:

3 likes

Ik ken iemand met een Sinn EZM 2B (UX) en ik kan je vertellen dat het er geweldig uitziet. Alsof er geen saffier in het horloge zit en de tijd is onder alle omstandigheden en in elke hoek goed af te lezen.
Nuttig in het dagelijks leven? Nee, maar het ziet er heel intrigerend uit.

Alleen het verwisselen van het batterijtje (gaat 7 jaar mee) kost je €250 :sweat_smile:

3 likes

Ik zie juist heel veel verschil, veel duidelijker.
En onder water is dat effect nog veel erger, want daar zie je vaak een enorme reflectie van het glas en de lucht eronder. Ik heb even gekeken of ik nog ergens een duikfoto kon vinden waar dat goed op te zien is, maar die heb ik niet in de buurt.