Next level: richting €750 of meteen €1500 of..?

Echt niemand, maak van die bog eens een big :rofl:

3 likes

Je weet het al, je wilt ons het alleen even horen zeggen. Go

or go home.

Niet dat ik je de Oris wil aanraden overigens. Die ‘snap’ ik niet, dus ik kan hem ook niet plaatsen in je verzameling. Ik zou de Reduced nemen, die vind ik echt een aanvulling. Of neem de GS, dan ben je binnenkort weer een paar horloges kwijt, zoals @Ruud terecht opmerkt. Ruimt lekker op!

2 likes

Ik vind het best snel wennen. Zeker tot 5k. 35k werd ik wel een beetje kriebelig van.

2 likes

Of je gaat van 12 naar 5-6 horloges en pakt gelijk door. Overigens zou ik uit je lijstje de reduced pakken. Maar als je doorpakt en je verkoopt nog wat kan je ook een 38mm Zenith El Primero overwegen.

4 likes

Ik zit zelf ook naar een Omega te kijken maar had ook al gelezen dat zo’n reduced veel duurder is met een beurt dan een prof ?

1 like

Het is een ETA uurwerk met een Dubois Dépraz opbouw module, deze wordt meestal vervangen bij een service dat zorgt voor de wat hogere kosten.

1 like

Kijk eens of je rond 800-1000 een nette tweedehands Oris 65 of Pointer Date kunt bemachtigen. Dat zijn gangbare prijzen voor een top horloge en dan hoef je zeker geen zorgen te maken over teveel knaken om de pols. Ik heb exact hetzelfde vwb té dure horloges om de pols en ben (voorlopig) weer uitgekomen op de geweldige Sixty-five. Zo enorm veel kwaliteit en plezier om de pols. :ok_hand:

Succes met de zoektocht en de keuze…altijd leuke dingen dit. :+1:

5 likes

Er is dan ook geen weg meer terug :joy::joy::joy::innocent:

2 likes

Koop gewoon wat je het mooiste vind en binnen je budget past. Al het andere krijg je spijt van.

1 like

Pointer Date valt qua maat perfect voor jou, en je ziet ze ook amper. Zelfs hier zwerven er maar een paar rond.
Maar…een Speedmaster. Ik vind hem mooi. Weet niet of ik deze nou ooit gepast heb, want die krengen lijken veel elkaar en zijn tegelijkertijd heel verschillend.
En een duur beurtje, denk erom.
De Seiko valt bij mij 100% af. Ontzettend saai naast die andere 2.
Maar het belangrijkste : passen. En passen. En passen.

2 likes

Ik zou terug gaan naar max 6 en met dat geld budget verhogen. 36mm Rolex OP kopen.

1 like

@Dao de Omega Speedmaster Reduced voor 100%. Ik heb ook gekozen voor een Reduced en ik heb er geen seconde spijt van gehad. :wink:

2 likes

Ik zou sowieso denk ik geen Omega Speedmaster Reduced kopen aangezien die een dubois depraz module heeft. De knopjes van de chronograph zitten ook op een wat raardere positie. Qua servicekosten is het toch nog wat duurder dan normaal.

2 likes

Er zijn genoeg leuke horloges rond de 750 euro :grin::thinking:
Ik denk dan aan:
e5b215ced77902ad342ab8dcee18c693

Rond de 1500 zou ik persoonlijk eerder voor deze gaan dan voor de speedy reduced (Sinn heeft ook relatief lage onderhoudsprijzen)

5 likes

Damasko

1 like

Een Longines VHP is trouwens ook een leuke, hij is wat goedkoper dan een 9F maar is toch een leuke HAQ om als daily driver te gebruiken :wink:

2 likes

True that.

2 likes

Ow? Om algemene redenen (mechanisch chronograaf) of specifiek iets van dit horloge?

Eens! Althans vooral wat betreft de sarb (die sowieso altijd blijft).

Haha ja zou wel kunnen :grin: maar dan is het ‘t dus zeker waard geweest!

:joy: ja tuurlijk is het genoeg, als ik er 11 (of 12) verkoop is t nog steeds genoeg en ook niet per se nuttig. Maarja.

Is dat zo? Meteen als die tweedehands is of pas na verloop van tijd? Hoeveel tov nieuwprijs?

Uhh waarmee je bedoelt ‘niet nieuw’?

Terecht punt

Fuck. Te laat :joy:

Thnx vd info, wist ik niet (nooit eerder in iets van deze prijsklasse verdiept, vandaar). Hoeveel kost een beurtje dan (meer dan normaal)?

Echt! Oh dat scheelt best wel :+1:t2:

Ik neem aan dat je dan de 36mm variant bedoelt?

Yes sir. Tot nu toe vrijwel nooit gedaan bij mn huidige collectie. Oris is bijv alleen in Amsterdam te passen denk ik? Ik heb ze nooit ergens anders gezien.

—-

Thnx alle anderen ook voor de reacties! :pray:t2:

5 likes

Ik heb een idee! Verkoop de cocktail of sarb respectievelijk en ga voor een van de onderstaande. Dat lijkt me een leuke upgrade, probeer je een duurder horloge uit dat door de verkoop van de andere al deels gefinancieerd wordt. Kan je meteen verder sparen als het bevalt voor een horloge uit weer een hogere prijsklasse :sunglasses: Heb je weer genoeg gespaard voor de GS schop je deze er weer uit enzovoorts.

Of zo eentje

3 likes

Ik heb voor mijn huidige Sixty-five eur 875 betaald. Is als nieuw. :ok_hand:

8 likes