Sinds mijn topic voor collectie-advies ben ik van 24 naar 12 horloges gegaan, waarvan ook nog eens 6 nieuw zijn. Flink huisgehouden terwijl ik dacht dat ik sommige horloges nooit zou kunnen verlaten. Nu merk ik dat ik ze nog geen seconde heb gemist
Anyway, de collectie mag niet groter dan 12 meer en ik heb er zelfs nog een spaarvarkentje aan over gehouden van ca. €700. Nu ben ik even verzadigd, een volgend horloge wordt geen impulsaankoop maar iets waar ik alle tijd voor ga nemen.
Ik dacht aan een horloge van rond de €750, maar zie daarin eigenlijk niet iets geweldigs - wel mooie horloges, maar niet dat ik het de prijs waard vind. Rond de €1500 wordt het wel weer interessant, al weet ik niet of ik dat geld aan mijn arm wil hebben hangen.
Er zijn drie (soorten) horloges waar ik me dan op kan oriënteren.
Hoewel ik de voorbeelden uit de OP ook wel lekker vind hoor. Die Oris met de grote kroon, de gereduceerde Omega, de Grote Seiko op batterijtjes … can’t go wrong with any of those!
Er zijn veel horloges te kiezen en het is bij moderne horloges helaas vaak wel zo de mooiere/ betere altijd net ff duurder zijn. In de categorie rond 1500 euro heb je erg gave horloges van Sinn, mooie vintage omega’s of prachtige Orissen.
Ik merkte toen ik die stap eenmaal had gemaakt dat dat horloge ook wel meteen bijna alle polstijd opeiste, dus hou er rekening mee dat dat daarna wel weer consequenties van de rest van je collectie kan gaan hebben.
Ik vind de drie genoemde horloges allemaal geweldig. Een GS is mooi en dat Oris is dat ook, maar persoonlijk zou ik voor de veelzijdigheid van de Speedy kiezen. Er valt echter niet te spreken van een gebrek aan variatie met een collectie als de jouwe. Het is daarnaast zo’n persoonlijke hobby dat je mijns inziens gewoon op je eigen gevoel af dient te gaan om het juiste horloge te vinden. Ga voor het horloge dat het beste bij jou (en je budget) past.
Oris; zo’n blauwe of een groene, maar dan ook in dezelfde bi-color uitvoering. Past mooi in je prachtige collectie. Succes en we horen graag wat het wordt.
Gewoon doorsparen en dan heb je de tijd om je lekker te oriënteren is toch zeker het leukst.
En inderdaad je voelt niets van een horloge van €1500,00 om de pols en mocht die het dubbele kosten voel je het ook niet hoor😀
Verder vind ik de speedy mooi heb er zelf een moonwatch van is wat groter maar draagt erg prettig.
Heb zelf niet veel met Iris maar vind de bicolor met blauwe plaat wel fraai.
Veel plezier met het kiezen, groeten Jeroen
Eens met je conclusie, kunt het beter oprekken want dan heb je mooier aanbod.
Ik heb de LLD die voor jouw polsen te klein is, maar daar is recentelijk een 36mm variant van uit gekomen, zou die eens checken als ik jou was!
En op basis van je lijstje zou ik voor de Oris gaan! Grand Seiko lekker laten liggen want dan loop je nog steeds met een Seiko, en daar heb je er al 3 van. Voor de Speedy vind ik de reduced net niet, kijk dan eens naar de FOIS, die draagt een stuk kleiner