NH34A mist pinion voor secondewijzer

Wil een GMT horloge maken in de stijl van eenTudor Black Bay Pro. Hiervoor een NH34A uurwerk besteld. Bij het monteren van de wijzers bleek de as voor de secondewijzer niet aanwezig.
Geen idee of ik hier zelf verantwoordelijk voor ben. Ga daar voor nu wel van uit. Zo’n teer jasje kan snel en ongemerkt afbreken lijkt me.

Zonde natuurlijk, maar wellicht ook een mooie gelegenheid om te kijken of dit is te repareren. Heeft iemand hier ervaring met het bestellen van onderdelen voor deze uurwerkjes en die weet of reparatie hiervan te doen is en loont ten opzichte van een nieuw loopwerkje?

Ik zou gewoon garantie claimen.

Als je deze vraag stelt, vrees ik ervoor 🫣.
Hoeveel ervaring heb je met uurwerk reparatie?
Het is an sich een relatief eenvoudige wissel in de radertrein, maar als je de richtlijnen van mijn docenten als uitgangspunt neemt, moet je dan meteen schoonmaken en opnieuw olie geven.
Bovendien is het de vraag waar die pivot gebleven is.

Doe je dit niet, heeft je uurwerk na wissel een incorrecte smering. Toch zonden voor een nieuwe.

Dus in kort betekend dit een volledige demontage, montage (met wissel) en smering van een NH34 uurwerk. Als je dit kan, zeker doen :+1:
De smering vanuit de fabriek uit valt te verbeteren. Inc. Het afregelen. Dus het loont zich zeker wel om dit te doen.

1 like

Ik zou dat lekker zelf doen, leuke klus.
Maar gezien de prijs van deze uurwerken kan je beter een nieuwe kopen. Onderdeel bestellen en het werk uitbesteden wordt relatief duur.

1 like

Tot nu toe enkel ervaring met oude zakhorloges, maar ik wil het zeker zelf doen. Nash heeft gelijk dat dat een groot risico is, maar ik zie het als een leer en hobbyproject. Ik zou het uurwerk daarna niet in mijn horloge willen gebruiken. Als ik dan toch een nieuwe moet bestellen, dan is dit een kans om met een verder goed uurwerk te oefenen een kans. Ik heb alleen nog geen adres nabij gevonden waar ik het bewuste tandwiel tegen redelijke kosten kan bestellen.

Als ik inzoom zie ik de as zitten. Het lijkt erop dat de as afgebroken is inderdaad.

Dun stukje metaal. Als dat wat hard is, is dat behoorlijk breekbaar. :sleepy:

1 like

Ernstiger - waar is dat asje nu…? Kan ook ergens in het uurwerk terecht gekomen zijn. Dus tja, nieuw werkje lijkt me inderdaad het handigst…

1 like