Nh35 mod projectje (resultaat)

Om te zien of modden wat voor mij is zou ik graag iemand afdankertjes met een nh35 uurwerk overnemen om op los te gaan. Uiteraard ben ik bereid om een nette prijs te betalen.

Ben op de hoogte dat een los uurwerk bij Ali weinig kost maar zou het leuk vinden om een volledig horloge te de en monteren :grin:

There you go.
Ook nog eens ontelbaar veel modonderdelen voor te krijgen dus je kunt je lol op.

1 like

Heb ik gezien inderdaad en contact mee. Alleen de Invicta tekst op de zijkant is een minpuntje als er een ander plaat ingaat. (is deze ook 28,5mm)

Slijp je die er toch uit?
Kun je gelijk de lugs een mooi facetrandje geven of de crownguards anders maken.
Staan zat voorbeelden op Instagram en het www van lui die die dingen helemaal onder handen nemen.

Als de dial 28,5mm is heb ik nog een leuke ter overname.

1 like

Is relatief makkelijk weg te halen met een dremel o.i.d. zelf 2 keer gedaan.

1 like

Inmiddels via het forum de donor aangekocht. Bedankt voor de tip @GiveMeYourDough en nu de kast aanpakken (nog tips om het logo netjes weg te werken @Richz1986) dan hopelijk snel de tools via Ali binnen en kan de plaat erin :grin:

3 likes

Dial is inderdaad 28,5 maar had al een dial gekocht. Die is de basis voor de hele mod. Turtle wijzers zijn ook onderweg.

1 like

Top. Veel succes! Tips voor de zijkant van de kast heb ik niet, maar daar zijn vast genoeg voorbeelden van te vinden op het www.

1 like

Dremel, fijn waterproef schuurpapier en capecod.
Dremel op laag toerental en rustig aan anders wordt het staal te warm en kan het verkleuren.

1 like

Het is aardig gelukt, bedankt voor de tips :+1:

4 likes

:+1::+1::+1:
Als het nog niet helemaal naar wens is fijner schuurpapier gebruiken.

1 like

Korrel 1000 en een nog iets fijner matje zonder maat erop was voor nu het beste.

1 like

Goed bezig :ok_hand:t3:
Ik zie nu al dat dit naar een nare vervelende hobby gaat leiden :drooling_face:

1 like

Na vooral veel wachten op onderdelen en gereedschap.

Heel veel oefenen en weer wachten op onderdelen ivm gesloopt uurwerk en vervormde wijzers

Is dit het voorlopige eind resultaat geworden.
Er is weinig Invicta meer van over :blush:

De meteoriet plaat is erg mooi en heeft vele kleuren en reliëf waardoor hij onder elke hoek of verandering van licht weer anders is.

Ben er erg blij mee :blush:

17 likes

Leul gedaan. Zeker voor een eerste keer :clap:t3:
Gave dial inderdaad. Hoe kom je daar aan?

1 like

Mooi hoor, gave dial idd :+1:

1 like

Komt bij https://wrwatches.com/collections/dial-maker
vandaan.

Heb er nog 2 van lucius atelier, voor volgende projectjes.

Ben alleen out of wijzers :smirk:

3 likes

Mooi gedaan hoor!

1 like

Lucius maakt ook leuke spullen.

1 like

Ja. Alleen zijn de invoerkosten minder leuk.